Avatar billede Granvej2015 Nybegynder
13. april 2015 - 20:44 Der er 6 kommentarer

iphone vil ikke gendanne ud fra sikkerhedskopi

Jeg ville i dag gendanne min iphone 4S for at rydde op på den (har tidligere fungeret med stor succes). Jeg havde opdatering 8.2 på telefonen og laver en sikkerhedskopi inden jeg gendanner den - denne gemmes på computeren. Jeg gendanner telefonen og installerer samtidig den nye opdatering 8.3 på telefonen. Nu vil den så ikke gendanne telefonen ud fra den sikkerhedskopi, som jeg har gemt på computeren.

Jeg tænker det skyldes, at sikkerhedskopien er lavet med opdatering 8.2 og nu hvor telefonen har opdatering 8.3, så vil den ikke tage imod sikkerhedskopieringen. Når jeg prøver at gendanne ud fra sikkerhedskopieringen, så får jeg af vide at sikkerhedskopien er ødelagt eller ikke er kompatibel med den iphone der gendannes. Jeg har forsøgt at opdatere itunes til den nyeste version og genstarte både computer samt telefon - uden held. Ligeledes har jeg forsøgt at gemme opdatering 8.2 på mit skrivebord og åbne den via (shift holdes nede, mens der trykkes på gendan) itunes, men jeg kan ikke få lov at åbne den fil, som skal bruges.

Er der nogle der kan hjælpe, så jeg kan få min telefon gendannet ud fra min sikkerhedskopi??? :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
13. april 2015 - 21:01 #1
Har du ikke en sikkerhedskopi på icloud af din iphone?
Avatar billede Granvej2015 Nybegynder
13. april 2015 - 21:08 #2
Nej jeg lagde den på computeren.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. april 2015 - 21:19 #3
Du bør nok overveje at bruge icloud i stedet.

Jeg har ikke Windows mere, men har i sin tid brugt: http://itools.en.lo4d.com/download

til at lave backup/gendanne med.
Itunes skal være lukket ned når programmet kører.
Jeg er lidt i tvivl om download kilden, men kan da fint selv hente programmet uden problemer..

Et problem er dog at fra IOS 8.2 til 8.3 er der sket nogle ændringer mht icloud og dermed tænker jeg at det os påvirker backup til ens pc.. (Fordelen ved icloud er den tilpasser sig automatisk)..
Avatar billede Granvej2015 Nybegynder
14. april 2015 - 08:23 #4
Nu har jeg hentet programmet og forsøgt at få den til at gendanne ud fra sikkerhedskopien. Den skriver restore failed?
Avatar billede Blueeyez Mester
14. april 2015 - 08:43 #5
Så må jeg indrømme at jeg kun kan henvise til Apples support, da der må være sket noget efter opgraderingen.. (Altså at den ikke acceptere ældre IOS backups, dog lyder det ret mystisk)..

Der er følgende mulighed os: https://www.google.dk/search?client=ubuntu&channel=fs&q=retrive+files+from+IOS+backup&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=2LYsVZiXNMWVsAG5xILQBg

Det giver dig måske mulighed for at hive data ud af din iphone backup..
Avatar billede mr_tob Nybegynder
20. december 2015 - 22:53 #6
Jeg har helt samme problem som ovenstående - fik du det nogensinde løst Granvej2015?