Avatar billede pumpe Nybegynder
14. april 2015 - 17:41 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Vælg mellem 9 små div bokse ved klik på links eller eller radioboks og indsæt teksten billet i en boks

Jeg har 9 små filer i html. Hver fil indeholder et lille tekststykke max 3 linjer og en lille billede. Alle 9 filer skal skiftevis kunne indsættes i en fælles div. boks ved klik på et link eller valg af en radioboks. Disse 9 tekststykker kan evt. samles i en fælles fil. Hvilket program den laves i er næsten lige gyldigt bare den kan køre sammen med Html og PHP. Det er praktisk talt det eneste jeg mangler for at min hjemmeside er færdig.
Jeg kører på Linus server og internet Explorer 11.
Den skal dog også kunne fremstilles uden køb af andre programmer end dem der er gratis.

Jeg tror jeg har forsøgt næsten alt. Hvis der er mulighed for i teksten at lave links de nogle af de andre sider. Jeg har pt. lavet 2 links i en af filerne de fleste er uden links. Ligeledes
hvis det er muligt at vise nogle store billeder i open Windows er det meget fint dette har jeg styr på.
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. april 2015 - 20:36 #1
Jeg tror vi skal dele dit spørgsmål lidt op. :o)

Kan du evt. forsøge at opbygge det du har nu i en https://jsfiddle.net/

Så kan andre "nemt" kigge med og måske komme med inputs.
Pt tror jeg mange er "lost" jeg selv inklusiv.
Avatar billede pumpe Nybegynder
15. april 2015 - 08:35 #2
Jeg sender i første omgang lige et billede der viser hvad jeg ønsker, at tror at det er noget skod det jeg har lavet i denne side så jeg viser hvad jeg mener.
vba-nøglen.dk/Billeder/side5.jpg
Avatar billede pumpe Nybegynder
15. april 2015 - 08:46 #3
Jeg troede faktisk man kunne linke til et billede fjer billeder så kommer de ind på side 5. skriv så php i stedet for.
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. april 2015 - 09:28 #4
Jeg er stadig usikker på hvad du ønsker.
Men hvis du ønsker knapperne i bunden skal have forskellige funktioner, så er det jo ikke et problem.
Avatar billede pumpe Nybegynder
15. april 2015 - 13:59 #5
Jeg vil nu prøve at henvise til en side hvor den er på.
Hvis du går ind på siden.:
http://www.webdesign101.dk/web102/dhtml/dhtmlapi/changetext.php

Finder du 5 knapper med teksten Tekst 1 til Tekst 5. De fungerer på denne side næsten lige efter bogen, Hvis de både kan overfører tekst og billeder. Jeg havde nok hugget den hvis den havde kørt på min side men desværre døde den da jeg overførte den til min side. En anden ting er at jeg er nød til at indlægge den i Radiobuton eller alm links grundet den trange plads på min side.
Jeg skal have en på 11 punkter også på den næste side. Har man først en der virker har man også 2 der virker. Hvis den så også behersker at man kan indsætte links og Popup vinduer fra teksten. Så er mine forventninger 100% opfyldt:
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. april 2015 - 14:30 #6
Avatar billede pumpe Nybegynder
15. april 2015 - 15:38 #7
Den er rigtig fin. Jeg kan se at der er div id på alle teksterne og på alle billederne. Så jeg kan lægge dem hvor det passer mig det er rigtigt fint. Jeg lagde også mærke til en anden detalje at du skriver Grå jeg troede faktisk ikke at forstod dansk.

Jeg er ikke nogen ørn i programmering, men lidt forstår jeg det er anderledes i VBA den person der har fremstillet det program tænker lige som mig eller også er det bare mere simpelt.

Jeg håber jeg gør det rigtige når jeg skal overføre pointene.
Mange tak for hjælpen mvh. kim
Avatar billede pumpe Nybegynder
15. april 2015 - 15:42 #8
Jeg lavede en fejl den lyser på min besked jeg prøver en gang til
Avatar billede pumpe Nybegynder
15. april 2015 - 15:43 #9
Endnu en gang jeg håber den hopper tilbage til din.
Avatar billede pumpe Nybegynder
15. april 2015 - 15:47 #10
Jeg kan ikke få den til at lyse på dit svar. når du nu skriver igen skal jeg så bare taste svar til poinggivning. og så sende uden at skrive noget. du har virkelig fortjent dine poing.
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. april 2015 - 15:55 #11
Hvis du har fået løst dit problem / spørgsmål, så kan du få et svar her. Men hvis der mangler noget, må du sige til.
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. april 2015 - 15:55 #12
id på hver radio buttons bruges ikke til noget.
Avatar billede pumpe Nybegynder
16. april 2015 - 11:44 #13
Jeg tror jeg har det hele men der er lidt meget at se til i øjeblikket. Jeg regner med at ligge den ind i aften eller i morgen. Jeg håber på at point givningen peger på dig denne gang.
Jeg har 2 bokse som begge peger på mig. Det er godt nok noget møj.
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. april 2015 - 15:03 #14
Jeg har glemt at oprette et svar.
Derfor du kun kan vælge dig selv. :o)
Du kan evt. oprette et nyt spørgsmål med et link til denne tråd.
Så skal jeg bare huske at lave et svar og du vælger mit navn og trykker "luk"
Avatar billede pumpe Nybegynder
16. april 2015 - 21:25 #15
Hej Jakobdo jeg har allerede oprettet en ny med næsten samme navn. Den findes også under JavaScript Programmering.
Håber du finder den.
MVH Kim