Avatar billede tnla Mester
15. april 2015 - 05:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

DVD-drev vil ikke afspille DVD

Mit DVD drev kan afspille CD'er, men ikke DVD'er. Jeg har VLC, men når jeg prøver, står der

Afspilningen mislykkedes:
VLC kan ikke finde dvd'ens titel. Inddata kan ikke åbnes:
VLC kan ikke åbne MRL "dvd:///E:\". Detaljer er skrevet i loggen.

Ved ikke hvor logggen er? Har fjernet drevet i enhedshåndtering og genstartet, men det gør ingen forskel. VLC er default, og regionsområde er 2.

Nogen bud på en løsning?
Avatar billede tnla Mester
15. april 2015 - 05:26 #1
Styresystem er XP
Avatar billede showsource Seniormester
15. april 2015 - 06:30 #2
M.h.t. loggen:
Hvis du går i "Indstillinger" og vælger "Alle" som visning, er der noget om logfil i starten af menuen.
Log niveau er jeg ikke helt med på........
( altså hvad som gemmes )
Avatar billede tnla Mester
15. april 2015 - 20:12 #3
Jeg skal åbenbart søge efter logfilen ved "Gennemse", men kan ikke finde den, da jeg ikke kender dens navn..

I dag fik jeg iøvrigt disse beskeder, da jeg forsøgte at afspille en DVD:

Afspilningen mislykkedes:
VLC kan ikke finde dvd'ens titel. VLC kan måske ikke dekryptere hele disken.
Afspilningen mislykkedes:
DVDRead kunne ikke læse -1/4 blokke på 0x0b.
Avatar billede showsource Seniormester
16. april 2015 - 06:12 #4
Du opretter blot en txt fil, ( evt. log fil )
vlc.txt eller vlc.log
Og vælger den ved gennemse.

Kan du afspille andre dvd'er ?
Og bruger du "Åben disk" ?
Avatar billede tnla Mester
16. april 2015 - 22:45 #5
Hvordan/hvor/hvornår opretter jeg sådan en fil? Jeg er helt lost :)

Nej, kan ikke afspille nogen DVD'er. Hvad er "Åben disk"?
Avatar billede showsource Seniormester
18. april 2015 - 06:13 #6
Hvis du f.ex. højreklikker på skrivebordet, kan du vælge
"Ny" og derefter "Tekstdokument"
Den navngiver du som vlc.txt og sætter vlc op til at bruge den fil som logfil

"Åben disk" gør du fra "Medier" øverst til venstre

Tjek evt.
https://wiki.videolan.org/Documentation
Avatar billede tnla Mester
19. april 2015 - 01:06 #7
Ok tak, har oprettet vlc.txt nu og valgt den som logfil. Men når jeg forsøger at afspille en DVD, får jeg stadig samme besked:

Afspilningen mislykkedes:
VLC kan ikke finde dvd'ens titel. VLC kan måske ikke dekryptere hele disken.
Afspilningen mislykkedes:
DVDRead kunne ikke læse -1/4 blokke på 0x0b.

og der står ikke noget bagefter i logfilen, den er tom.

Om jeg vælger "Åben disk" eller "Afspil med VLC", gør ingen forskel. Men Windows media player er åbenbart stadig min default player, ved ikke om det betyder noget.
Avatar billede tnla Mester
19. april 2015 - 12:20 #8
Nej, VLC må være default. Kun når jeg højreklikker på disken, står media playeren som default.

Har lige prøvet med en anden DVD og får denne besked:

Inddata kan ikke åbnes:
VLC kan ikke åbne MRL "dvd:///E:\". Detaljer er skrevet i loggen.

Men logfilen vlc.txt er stadig tom. Skal den ikke placeres i en bestemt mappe?
Avatar billede showsource Seniormester
20. april 2015 - 05:21 #9
Hmm, ja, jeg er godt nok lidt blank.

Du kan jo prøve at højreklikke på drev, og vælge "Åben med", og så vælge standard program
Avatar billede tnla Mester
21. april 2015 - 11:21 #10
Arh, det er drevet som ikke virker. Har prøvet med at andet drev nu, som GODT kan afspille DVD'er, men dog med stærkt forvrænget lyd, så nu har jeg et nyt problem :) Men det kan selvfølgelig være, det andet drev er defekt mht lyd.
Avatar billede showsource Seniormester
21. april 2015 - 19:44 #11
Hmm, ja, jeg har et ubrugt dvd r/w liggende.
(Kunne ikke få styr på sata porte)
Bor du i kbh-området må du få det.
Avatar billede tnla Mester
22. april 2015 - 02:23 #12
Tak, meget pænt af dig, men jeg bor på Fyn, så det bliver en lidt for lang tur :) Men jeg skal nok finde et tredie drev, og så giver jeg lige besked om det løser problemet.
Avatar billede tnla Mester
26. april 2015 - 01:01 #13
Det andet drev fejler ikke noget, det var VLC playeren som forvrængede lyden. Har lige prøvet med UMPlayer, og det fungerer fint nu.

Mange tak for indsatsen. Bare smid et svar..
Avatar billede tnla Mester
30. april 2015 - 03:54 #14
Lukker.