Avatar billede kaalhtx Praktikant
15. april 2015 - 14:48 Der er 7 kommentarer

Makro der filtrerer før dags dato

Hejsa

Jeg har en kolonnei excel med 15.000 linjer med en række forskellige datoer. Her vil jeg gerne have lavet en makro der filtrerer så der kun vises datoer fra før i dag. Den skal selvfølgelig være opdateret, så hvis jeg kører den om en uge, så er er det resultater fra derfør den viser. Nogen der kan hjælpe?
15. april 2015 - 14:54 #1
Hvad med

Sub filter()
    Range("A1").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="<" & Date
End Sub
Avatar billede kaalhtx Praktikant
15. april 2015 - 15:11 #2
Tak, det hjalp en del :-)

Den sætter dog filteret i den overskrift jeg har i feltet A2, og filtrerer på de underlæggende linjer.

Hvordan får jeg den til i stedet at sætte filteret i F2?
15. april 2015 - 16:51 #3
Har du prøvet

Sub filter()
    Range("F2").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="<" & Date
End Sub

Og undskyld mange gange, at jeg ikke gættede din dataopbygning.
Avatar billede store-morten Ekspert
15. april 2015 - 17:32 #4
Field:=1 er kolonne A

Field:=6 er kolonne F
15. april 2015 - 17:42 #5
Ja, hvis data starter i A ;-)
Avatar billede store-morten Ekspert
15. april 2015 - 18:50 #6
Nemlig, Range("F2").AutoFilter bestemmer hvor filtret sættes.

Er der ingen data i kolonne A sættes Field:= til 5 som så er kolonne F

#2
"Den sætter dog filteret i den overskrift jeg har i feltet A2"

Så jeg gik ud fra at der er data i kolonne A
Avatar billede kaalhtx Praktikant
16. april 2015 - 08:11 #7
Alt ser nu rigtigt ud...næsten. Den ser ud til korrekt at sætte filter på før d. 16-04-2015, men den sorterer af en eller anden årsag alt fra. Hvis jeg manuelt sætter filteret til før d. 16-04-2015, bliver er resultatet korrekt. Kan det have noget med at gøre at datoerne er formateret som langt datoformat?