Avatar billede clauspou Novice
15. april 2015 - 15:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flere ark til flere filer

Jeg har brug for en stump kode VBA-kode, som kan kopiere indholdet i en række ark (flere) ned i hver sine nye Excel-filer(projektmapper).
Da mine evner ud i VBA ikke rækker så langt, har jeg brug for, at koden er rimelig let at indsætte som en macro.
Det skal være sådan, at stien til, hvor filerne skal gemmes, skal stå i koden, så jeg selv kan ændre det (kan jeg vist godt selv finde ud af at ændre :-)). Filnavnet på de nyoprettede filer, skal være det navn, som det enkelte ark har (eks. 579800154711), men det vil også være rigtig fint, om jeg har mulighed for at anigve både et præfix og et suffix i een messagebox (samme præfix og suffix for alle de nye filer).
Nogen, som har et bud på, hvordan det kan gøres?
Avatar billede kim1a Ekspert
17. april 2015 - 10:54 #1
Jeg har ondt af at du ikke har fået et svar :-)

Jeg har noget kode som kan hjælpe dig på vej:

Sub Print_til_pdf()
    stitilfil = "\\vcn.ds.volvo.net\cli-sd\sd0598\030103\Rapportering\KPI\"

    For Each c In Range("liste")
        Range("B3").Select
        ActiveCell.FormulaR1C1 = c.Value

        ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
        stitilfil & Cells(1, 2) & " " & c.Value, Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas _
        :=False, OpenAfterPublish:=False
    Next
End Sub

Min kode skifter en celleværdi og printer derefter arket til pdf. Jeg tænker at opbygningen kan bruges.

Din skal dog hedde noget med for each sheet in active workbook, men jeg ved ikke lige hvordan man siger "gem som", her må Google være din ven - eller måske en af de andre eksperter.

Din messagebox skal give to værdier således at dit filename = variabel1 & variabel2 & sheetname.

Pøj pøj :-)
Avatar billede clauspou Novice
19. april 2015 - 11:59 #2
Beklager min sene respons.

Men tusinde tak for dit svar. Kan ikke teste det førend i morgen men skal nok vende tilbage, når jeg har haft lejlighed til at teste.
Avatar billede clauspou Novice
01. maj 2015 - 16:00 #3
Et svar ☺