Avatar billede Pelle71 Nybegynder
16. april 2015 - 08:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Når et genvejsikon figurere som delt i en hjemmegruppe, deler jeg så indholdet "bag" ikonet?

Har lige oprettet en hjemmegruppe i mit windows 7 og kan se at den som udgangspunkt deler mine genvejsikoner fra mit skrivebord. Når den f.eks deler genvejsikonet til itunes med hjemmegruppen, deler den så også indholdet af itunes dvs. musik, videoer mm. eller kan man på en anden computer ikke trykke sig videre og hører og se musik, video mm. ?

Alt hjælp bliver værdsat :0)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. april 2015 - 09:11 #1
Som udgangspunkt, så har du oprettet en "dør" for andre.

Men der ud over kræver det, at fjernbrugeren også har adgang. Det er altså ikke nok bare at dele en mappe - man skal også sætte sikkerheden på mappen, og åbne for givne brugere - eller på fjernmaskinen logge på i mappen med den bruger, der har adgang på lokalmaskinen.

Ydermere kører de fleste et filsystem der giver mulighed for at sætte individuelle rettigheder på de enkelte filer og mapper (eks. NTFS eller EXT3 filsystemerne), så det er faktisk muligt, kun at give adgang til enkelte filer, eller spærre for adgang til undermapper.

Så for at vende tilbage til "døren", så har du ved at dele mappen, gjort døren synlig.Men ikke nødvendigvis givet folk lov til at åbne den og gå igennem den. Det bestemmer rettighederne.
Avatar billede Pelle71 Nybegynder
16. april 2015 - 20:01 #2
Er ikke videre teknisk men jeg tror jeg forstår:0)

Da Itunes ikonet var delt kiggede jeg i de mapper hvor der stod musik, video osv. der var ikke delt noget, den delte som udgangspunktuden alle mine genvejsikoner fra skrivebordet uden jeg havde ændret noget men blot oprettet hjemmegruppen.

Jeg må vel antage at hvis den ikke blot delte itunes genvejs ikonet men indholdet eller dele heraf ville jeg kunne se dette i de andre mapper( musik, video osv.)?
Avatar billede Pelle71 Nybegynder
29. september 2015 - 16:24 #3
luk