Avatar billede acces31 Nybegynder
16. april 2015 - 10:19 Der er 2 kommentarer

Et spørgsmål ,ikke it men bil

Jeg har fået nye disel dyser i min Toyota.Efter 1 dag syntes jeg at bilen opførte sig underligt og opsøgte værkstedet,de fandt intet unormalt med deres tester,deres udmelding var kør bare
I går efter bilen har kørt ca 200km med de nye dyser bryder bilen  sammen.Nu er mit spørgsmål er der en garanti for en sådanne reparation og de følgeskader om er opståetpå motor og partikelfiltre.Håber at der er en som kan svare selv om dette ikke er et bilforum.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. april 2015 - 10:46 #1
Der er garanti på selve reparationen.
Følgevirkninger ved en opstået skade, bliver det store spørgsmål. Hvis du burde have anet uråd forud for skadens opståen, vil følgeskader normalt ikke blive dækket. Men du har en ret god sag, da du har haft gjort opmærksom på, at du ikke mente alt var som det skulle være.

Jeg vil derfor tro de fleste værksteder umiddelbart ville dække det hele - og som jeg kender Toyota, tror jeg ikke du får problemer.

Når det så er sagt, kan der jo sagtens være en ubekendt detalje, der vender det hele på hovedet :-) - men først og fremmest - fat på værkstedet og forhør, hvordan du skal forholde dig. Held og lykke med det.
Avatar billede Blueeyez Mester
16. april 2015 - 10:57 #2
Synes det lyder til du har anet uråd og du rådførte dig så regningen burde ligge hos dem.. Men det kræver jo at det de har rodet med er det der er stået af..