Avatar billede ballegaarden Nybegynder
16. april 2015 - 11:06 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke slå Explorer fra som standartbrowser

Min Explorer er begyndt med at ville starte hver gang jeg klikker på et link i mit mail program.
Jeg har bedt Chrome om at være min standard browser og skal gøre det hver gang jeg har genstartet min computer.
Har både bedt om at Explorer om at den ikke skal være standart og har været i indstillinger i Chrome for at sætte den til standart, men intet hjælper.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. april 2015 - 11:09 #1
du kan have anti malware og sikkerhedsprogrammer som er sat op til at holde fast i den valgte standardbrowser.
Avatar billede ballegaarden Nybegynder
16. april 2015 - 11:47 #2
Hmm - jeg har Norton, men det er noget den lige pludselig er begyndt på. Jeg har også Norton på min bærbar og der er ingen problemer. Jeg har Windows 7 og Chrome er opdateret.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. april 2015 - 12:14 #3
hent og kør autoruns https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902
se fanebladet 'logon' som viser alt, der køres ved start - en af disse retter i din default-browser. Du kan bare fjerne hak ved en af dem - sætte chrome som standard og genstarte og tjekke om det er rettet - eller tilbage til autoruns, sætte hak i den du rettede før, og fjerne hak ved en anden.
Avatar billede ballegaarden Nybegynder
16. april 2015 - 14:00 #4
Under AutorunDisabled har jeg kun noget der hedder: Dell Display Manager.lnk, prøvede at fjerne hakket og en genstart - det hjalp ikke. Jeg har en del under run, men ikke noget om en browser.
Prøvede at lave et udklip af dette, men jeg kan ikke indsætte billeder kan jeg se.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. april 2015 - 11:11 #5
du kan uploade billedet til www.gupl.dk og skrive link herinde.
Dell Display Manager styrer opsætningen af din skærm.
Avatar billede ballegaarden Nybegynder
17. april 2015 - 19:44 #6
Jeg prøver, håber det virker:
http://gupl.dk/f/8r8yib5dvi
Avatar billede claes57 Ekspert
17. april 2015 - 19:56 #7
Der er to, jeg ville prøve at slå fra, og teste efter genstart.
Csftrayapp
Invprotect
Avatar billede ballegaarden Nybegynder
17. april 2015 - 21:22 #8
Jubii - det hjalp at jeg fjernede hakket i "Invprotect", hvad den så gør ved jeg ikke. Jeg tror jeg vil ringe til Dell, for de må vide hvad deres programmer gør ved min computer, samt at få det ændret.
Når jeg leder i programmer under start, har jeg noget der hedder Dell Protected Workspace og når jeg klikker på dette starter Explorer og spørger om jeg vil bruge dette program som standard. Selv om jeg klikker nej og prøver igen - starter Explorer.
Avatar billede ballegaarden Nybegynder
17. april 2015 - 21:39 #9
HA - jeg det hjalp så ikke. For jeg har nu genstartet maskinen nogle gange nu er problemet der igen. Kikkede lige ind til det der autorun og det har oprettet sig selv igen, altså en med og en uden hak.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. april 2015 - 08:52 #10
Nu har vi navnet på synderen. Du må så alle dell- programmer på pc igennem. Et af dem må have noget med 'sikkerhed' at gøre. Og så skal det rettes/fjernes den vej. Ellers kan du finde filen på disken, og omdøbe den (ret fx .exe til .gem) så den ikke kan aktiveres.
Avatar billede ballegaarden Nybegynder
18. april 2015 - 12:10 #11
Det tror jeg slet ikke jeg vil begynde at rode med, for det må være en fejl dell har i deres programmer og får de ikke det at vide, så ved de jo ikke at der er noget de skal stramme op på. For de skal ikke lægge sådan noget på min computer der skal bestemme hvilke programmer jeg vil bruge.

Når jeg ser under start knappen har jeg " Dell Protected Workspace" og under den ligger der de seneste Word og Exel dokumenter jeg har brugt. Prøver jeg så lige at åbne en af dem fra en af mine mapper, så kommer der en meddelelse op i højre hjørne med en boks - Loading Dell Protected Workspace med teksten "Preparing protected environment".
Avatar billede claes57 Ekspert
18. april 2015 - 12:14 #12
Dell Protected Workspace må jo være slået til et sted - og så kan det også rettes. Men bare tjek med Dell support.
Avatar billede ballegaarden Nybegynder
20. april 2015 - 14:40 #13
Nu har jeg talt med Dell og har fået slettet programmet. Hans svar var at det ikke var alle programmer de installerede man havde brug for, derfor kunne jeg godt slette det. Tak for hjlæpen.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. april 2015 - 14:42 #14
ok - godt de kunne hjælpe.
Avatar billede ballegaarden Nybegynder
01. maj 2015 - 10:07 #15
Jeg har lige fået mail omkring manglende afslutning af denne tråd. Jeg havde klikket i Svar (til løsning og pointgivning) ved mit sidste svar. Hvad skal jeg gøre mere?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. maj 2015 - 10:40 #16
Så - ud for dit svar - er en 'accepter' knap. Klik på den, og det er det hele.