Avatar billede RasmusJust Nybegynder
16. april 2015 - 20:53 Der er 1 kommentar

Ingen skype genlyd mdd to mikrofoner ved siden af hinanden

Min kæreste og jeg kan godt lide at sidde ved siden af hinanden, og tale med vores venner over skype mens vi spiller computer.

Vores problem er bare at vi kan hører os selv i hinandens mikrofoner og det er meget irriterende.
Indtil videre har vi klaret det med at jeg muter min mic, men så kan vores venner jo ikke hører mig...

Så mit spørgsmål til jer er: hvordan kan man sidde to mennesker, ved siden af hinanden uden at hører os selv i hinandens mikrofoner, uden at mute en af mikrofonerne?

Vi kan ikke rykke computerne fra hinanden fordi der er ikke mere plads nogen steder. Eller ville der være en nem måde at gøre det på.

Please hjælp! Tak på forhånd!
Avatar billede sonalias Seniormester
17. april 2015 - 12:12 #1
Det er et spørgsmål om kvalitet af headset.
De fleste gamer headsets idag vil tildels kun opfange lyden lige ved munden, altså et lav volumens filter.

I kan evt forsøge med at skrue op for grænsen i Skype for hvornår din mirkofon skal sende, altså Voice activated transmission.

Alternativt kan du forsøge at skrue ned for en af mikrofonerne, specielt Windows funktionen "Forstærk" som booster ren DB vil give en kraftig forstærkning af baggrundsstøj.