Avatar billede vegaz Juniormester
16. april 2015 - 21:06 Der er 1 løsning

VBA: oprydning af loop kode

Hejsa eksperter,

Jeg har følgende kode som egentlig virker fint. Men jeg kunne godt tænke mig at høre om der findes en mere clean måde at skrive den på?

Det er sådan at jeg gerne vil finde den "nyeste" fil i en mappe.
Hvis der kun er en fil, så slutter navnet på filen med "W16 NM". Hvis der er to filer, så kommer der et "-1" på, altså: "W16-1 NM", og så fremdeles.

Problemet var/er, at når jeg kører mit loop for at tjekke om der findes andre versioner end "W16 NM", så returnerer den "W16-0 NM". Det jeg så prøver i min kode er, at hvis den finder "-0", så sletter den det. Efter loopet er færdigt, så returner den +1 for meget på filen, så hvis der er 2 filer (altså "W16-2 NM"), så ville den sige at der skulle kigges efter "W16-3 NM" - som jo af gode grunde ikke findes!). Det har jeg også prøvet at fixe. Egentlig tror jeg det hele kan klares med et bedre loop, men jeg lidt prisgivet i hvordan jeg skal gøre. Synes jeg har prøvet det meste. Har indsat en masse debug.prints for hele tiden at kontrollere strengens navn.

Dim week, UserName As String
Dim MyFile, MyFilePath As String
Dim version As Integer

Dim fso As Object 'scripting.filesystemobject
Set fso = CreateObject("scripting.filesystemobject")

' Current week, XX
week = Format(Date, "ww")
' Username, e.g. niclas.madsen
UserName = Environ$("UserName")
' Initials, first letter of last and surname to caps
' e.g. niclas.madsen would be NM
UserName = UCase(Left(UserName, 1) & Mid(UserName, InStr(UserName, ".") + 1, 1))

' fix filename for saving purpose
MyFile = Replace(Replace("SupplierOrganization_W", "", ""), ".", "_") _
            & "" _
            & week _
            & " " _
            & UserName _
            & ".csv"
    'SupplierOrganization_WXX NM

'MyFilePath = ThisWorkbook.Path & "\CSV\Parent\" & MyFile
MyFilePath = getDirSubParentPath & MyFile

Debug.Print MyFilePath
Debug.Print "BEFORE LOOP"
'version = 1

Do While Len(Dir(MyFilePath)) <> 0
    MyFilePath = getDirSubParentPath & "SupplierOrganization_W" & week & "-" & version & " " & UserName & ".csv"

    '// Increment the counter
    version = version + 1

    '// and go around again

    If MyFilePath = getDirSubParentPath & "SupplierOrganization_W" & week & "-0" & " " & UserName & ".csv" Then
      MyFilePath = getDirSubParentPath & "SupplierOrganization_W" & week & " " & UserName & ".csv"
      Debug.Print MyFilePath
      Debug.Print "IF LOOP"
    End If
Loop
Debug.Print MyFilePath
Debug.Print "LOOP"

If fso.FileExists(getDirSubParentPath & "SupplierOrganization_W" & week & "-" & version & " " & UserName & ".csv") = False Then
    MyFilePath = getDirSubParentPath & "SupplierOrganization_W" & week & "-" & version - 2 & " " & UserName & ".csv"
    MsgBox getDirSubParentPath & "SupplierOrganization_W" & week & "-" & version & " " & UserName & ".csv"
End If

fileName = fso.GetFileName(MyFilePath)
Debug.Print fileName

If MyFilePath = getDirSubParentPath & "SupplierOrganization_W" & week & "-0" & " " & UserName & ".csv" Then
  MyFilePath = getDirSubParentPath & "SupplierOrganization_W" & week & " " & UserName & ".csv"
  Debug.Print MyFilePath
  Debug.Print "her it should be 0"
End If

If MyFilePath = getDirSubParentPath & "SupplierOrganization_W" & week & "-" & " " & UserName & ".csv" Then
  MyFilePath = getDirSubParentPath & "SupplierOrganization_W" & week & "-" & version & " " & UserName & ".csv"
End If

Debug.Print "HER ER VI"
fileName = fso.GetFileName(MyFilePath)
Debug.Print fileName

Dim tmpFile, tmpFilePath As String
tmpFile = getDirSubParentPath & "tmp_file.txt"

Dim tmpString As String

Debug.Print "------"
Debug.Print MyFilePath

If fso.FileExists(getDirSubParentPath & "SupplierOrganization_W" & week & "-0" & " " & UserName & ".csv") = True Then
  MsgBox "Found the W-0"
  MyFilePath = getDirSubParentPath & "SupplierOrganization_W" & week & " " & UserName & ".csv"
End If

Debug.Print "Found 0?"
Debug.Print MyFilePath

<MERE KODE HER, MEN IKKE RELEVANT>
Avatar billede vegaz Juniormester
15. maj 2015 - 16:18 #1
x