Avatar billede kunstmann12 Nybegynder
16. april 2015 - 22:31 Der er 1 kommentar

chromecast, vpn

Hej, håber i kan hjælpe med dette spørgsmål som
Jeg har ledt efter på nettet og ikke fundet et 100% svar på.

Jeg har en google chromecast som jeg bruger til at streame film med,
Jeg ønsker at være anonym og har købt en vpn forbindelse.
Jeg kan ikke finde ud af om chromecasten er dækket af vpn forbindelsen
Eller ej, jeg køre vpn fra et plugin på min computer, jeg ville helst have den over
Min asus router med jeg har pt. Ikke kunne få det til at virke.
jeg har testet det med pandora.com som kun kan ses fra usa og det er ikke noget problem at streame den via chromecasten, så mon ikke forbindelsen "ip adressen" er ændret via vpn?
Avatar billede chalde Seniormester
17. april 2015 - 07:28 #1
Jeg ønsker at være anonym og har købt en vpn forbindelse.
Det gør dig ikke anonym. Det slører din offentlige IP, men ændrer ikke på dine brugsmønstre som relativt nemt kan korreleres (og bliver det, især ved brug af Google produkter, idet Google lever af forbrugsdata).

Anyway, for at køre din chromecast over VPN, er du nødsaget til at gøre det et lag længere ude, eksempelvis din router eller route trafikken igennem en anden host som kører via VPN. At en host på dit netværk er sat op til VPN, gør ikke at alle andre hosts også er.