Avatar billede sth Novice
17. april 2015 - 11:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gemmer jeg data fundet med javascript

hej

jeg har dette  script på en side, det logger brugerens skærmopløsning

<script type="text/javascript">
        <!-- Start

        if (document.all) {
          bw = document.body.clientWidth;
          bh = document.body.clientHeight;
        } else {
          bw = window.innerWidth;
          bh = window.innerHeight;
        }
        sw  = screen.width;
        sh = screen.height;
        var im = new Image();
        im.src = "log2.asp?bw=" + bw + "&bh=" + bh + "&sh=" + sh + "&sw=" + sw;

      location.href = "default.asp";
        // Slut -->
    </script>

Som i nok kan se så åbnes der en side der heder log2.asp denne side gemmer så de data der er sendt med, i det fleste browssere virker det også men ikke i Mozilla Firefox, det kunne sse ud tialt den ikke tillader jeg åbner en side på den måde, og det er vel ok...

Hvordan kan jeg få fat clientWidth og clientHeight så jeg kan bruge dem uden for mit script ( de ska lgemmes i en database)
Avatar billede keysersoze Guru
17. april 2015 - 12:58 #1
"virker ikke"? "Ser ud til"?

Præcis hvad sker eller sker der ikke? Du må kunne få information via din developer toolbar.
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. april 2015 - 17:11 #2
Hvad er din ide med at loade højde, bredde osv.. og smide det via et billede?
Og herefter lave en redirect?

Kunne du ikke bare lave js og så loade siden som normalt?
Avatar billede sth Novice
22. april 2015 - 15:10 #3
jakobdo: ja eter et meget godt spørgsmål :-)

årsagen er den at koden er gammel og jeg på et tidspunkt havde brug for at se hvilken skærmopløsning en bruger havde og på daværedne tidspunkt var det den løsning jeg fanftog fik til at virke.
nu har jeg så samme problem, altså jeg har en side hvor ejg ønsker at logge brugerens opløsning og så gemme det i en mysql database.
jeg koder normalt i klasisk-ASP og må indrømme at vi jave script viden kan være på et meget lille sted og har derfor brug for lidt hjælp.

Så man kan vel sige jeg har brug for at få brugerens skærm opløsning angivet i højde og brede og såå kunne gemme det i en mysql data base med noget asp kode.
Avatar billede keysersoze Guru
22. april 2015 - 18:31 #4
idéen er fin nok - det er bare din redirect, der ikke giver mening. Men du svarer ikke på mine spørgsmål?
Avatar billede sth Novice
02. juni 2015 - 15:31 #5
har fundet en anden løsning, lukker