Avatar billede Dhvid Nybegynder
17. april 2015 - 15:35 Der er 14 kommentarer

HJÆLP

Hej. Jeg har været igang med en systemgendannelse, mens den var igang med det røg strømmen og computeren slukkede. Når jeg tænder den nu, kommer der intet billed frem og mus og tastatur virker ikke, eller får strøm. Er der noget som helst man kan gøre her? Har prøvet at tilslutte computeren på andre måder, men intet hjælper. Håber i kan hjælpe
Bh daniel
Avatar billede claes57 Ekspert
17. april 2015 - 15:38 #1
start på dvd med windows, og få den til at reparere systemfiler og installation.
Avatar billede Dhvid Nybegynder
17. april 2015 - 15:41 #2
Jeg skal nok have skåret det lidt ud i pap med det du skriver.
Tusind tal fordi du gider og hjælpe 😃
Avatar billede Dhvid Nybegynder
17. april 2015 - 15:43 #3
Jeg bliver nødt til at have det skåret lidt ud i pap. Jeg er ikke så god til det med computer nemlig. Tusind tak fordi du gider og hjælpe
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2015 - 15:48 #4
Prøv at tage strømmen af og hold startknappen nede i ca 30 sekunder. Lad den stå et øjeblik, og genmonter strømmen igen og prøv at starte.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2015 - 15:49 #5
Velkommen til eksperten

Skriv tilbage i kommentar. Svar bruges normalt af hjælperne i forbindelse med pointgivning som tak for hjælpen.
Kun hvis du ikke får en løsning bruger du svar funktionen og selv accepterer dette svar.
Du kan her se hvordan man accepterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
når du forhåbentligt har fået løsningen :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
17. april 2015 - 15:53 #6
Avatar billede Dhvid Nybegynder
17. april 2015 - 16:04 #7
Ingen af de ovenstående ting virker desværre
Avatar billede claes57 Ekspert
17. april 2015 - 16:14 #8
Hvis du ikke har en backup af dine data, så skal harddisken ud og koblet til en anden pc, så data kan overføres til den eller en usbstick.
Herefter kan du se i manualen, hvordan du gendanner til fabriksstandard (alle egne data ryger) - og efter det kopieres så backup/reddede data ind igen.
Avatar billede Dhvid Nybegynder
17. april 2015 - 16:18 #9
Jeg er ligeglad med alt der er på computeren skal have ryddet op i det hele. Det er bare ret umuligt at arbejde med når computeren ikke kommer med noget billed.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. april 2015 - 16:23 #10
Se i manualen vedr gendannelse til fabriksindstillinger. Vi ved ikke, hvilken pc du har, så ved ikke, hvad der skal trykkes for at aktivere det.
Avatar billede Dhvid Nybegynder
17. april 2015 - 16:33 #11
Det er en HP stationær home prem OA. Jeg har købt computeren og har ikke fået manual med
Avatar billede claes57 Ekspert
17. april 2015 - 16:53 #12
den har en modelbetegnelse - og ud fra den kan manual findes på nettet.
http://www8.hp.com/dk/da/troubleshooting.html
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2015 - 19:37 #13
Kører blæserne i computeren?

Hvis ikke de gør det, er 12 volt delen ,åske gået i din forsyning, og så vil du heller ikke få billede på computeren. Det er den jeg selv ville fejlsøge på nu, hvis jeg var i samme situation.
18. april 2015 - 08:26 #14
.. så er den HELT DØD på skærmen ... HELT fra PowerOn ?

PS: Ikke specielt sigende overskrift / kategori :-)