Avatar billede Guldsmeden Juniormester
17. april 2015 - 17:10 Der er 4 kommentarer

Kan ikke åbne Gmail, pludselig

Har netop taget min stationære computer i brug efter en pause på ½ år, hvor jeg har været ude at rejse. Går så ind på min Gmail for at læse min post, og meddelelserne kommer også fint nok op på skærmen - men når jeg klikker på den enkelte meddelelse, sker der intet. "Indlæser" står der - og andet sker der ikke. Jeg har forsøgt at genstarte både programmet og pc'en, men intet sker.

Alle andre programmer funker som de plejer - og Gmail ligeledes på mine andre maskiner, den bærbare, min tablet og mobilos.

Kan det have betydning, at jeg har opgraderet Vista til Windows 8,1 på en forholdsvis gammel maskine?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. april 2015 - 18:19 #1
efter en pause på ½år, så er der helt sikkert en del opdateringer, der lige skal på plads.
18. april 2015 - 08:23 #2
... så check WindowsUpdate først !!!
Avatar billede Guldsmeden Juniormester
20. april 2015 - 09:57 #3
Windows opdateringerne er på plads, det sker jo automatisk. Chrome er min normale browser, så har også prøvet med Explorer, men resultatet er det samme, meddelelserne kan ikke indlæses.

Så nu tænker jeg på at skrotte Windows 8.1 og bringe maskinen tilbage til fabrikstilstand, hvilket vil sige en tilbagevenden til Vista. Det har jeg nu heller aldrig haft problemer med, men jeg var faktisk glad for 8.1'eren...indtil nu altså. Måske skifter jeg så den efterhånden 5-6 år gamle maskine ud, når efterfølgeren til 8.1 er på gaden for at få det nyeste med. Noget bud på hvornår Windows har den klar?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. april 2015 - 10:23 #4
Prøv en reparation med http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
Brug nu ikke reklame-knap øverst, men download lidt nede på siden. Og løb programmet igennem.

Jeg satser selv på win10 i løbet af sommeren (senest aug).