Avatar billede JOLarsen Nybegynder
17. april 2015 - 19:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Asus N53SM dc power jack/bøsning brændt sammen

Hej
Min DC power jack er brændt sammen her for en uge siden på min 3 års gamle ASUS N53SM.
Jeg kontaktede en reparation service og de vil have 1200 for at fikse det hvilket er noget i overkanten.

Jeg vil så selv skifte det. Min plan er at købe en Power Jack Board. så jeg ikke behøver at lodde selv.
Da jeg åbnede computeren for at se modellen viste det sig at den der var i var til en N53SV, så regnede med at det var helt fint at købe en der passede til den. Jeg købte så den her:
http://www.amazon.co.uk/dp/B00PJOT15W/ref=pe_385721_51767431_TE_dp_1
Men da jeg modtog den i dag viste det sig at selv strøm inputtet var for lille til min oplader. Og der står ikke nogen steder nogle mål når jeg leder efter et nyt.

Så vil høre om nogle der kender mere til det kan finde en DC Power Jack Board som passer til min computer. Eller som har andre ideer til hvad jeg kan gøre?

Lidt ekstra info:
Den DC Power Jack Board som er i hedder: N53SV DC Board Rev 2.2

Min Oplader info hvis det er relevant:
Model ADP-120Zb BB
Input 100-240V 2,0A
Output 19V 6,32A

Størrelse på stik ved jeg faktisk ikke hvad der skal være, for kan ikke finde det nogen steder. Men den orginale var større end den nye input jeg fik.

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Jesper
Avatar billede JOLarsen Nybegynder
17. april 2015 - 20:15 #3
Ja, det er den størrelse min oplader har. Tak for tilføjelsen Claes.
Så det er en dc powerjack board til min computer som passer til den oplader
Avatar billede JOLarsen Nybegynder
17. april 2015 - 20:18 #4
Har kigget på den. Men bare lidt træls at jeg ikke kan finde målene for at være sikker, for at jeg ikke venter forgæves. Samt leveringenstiden på 11-30 dage trækker også lidt ned.
Er allerede ved at gå ud af min gode skin uden min computer ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
17. april 2015 - 20:23 #5
11-30 dage er bare for ikke at blive sagsøgt i usa. Det er oftest under 12 dage så.
Avatar billede JOLarsen Nybegynder
17. april 2015 - 22:23 #6
Prøver at bestille den som du sagde. Så ser vi om det lykkedes. Tak for hjælpen. Smider du lige et svar ind så vi kan få lukket tråden?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. april 2015 - 08:48 #7
Bare luk selv. Jeg har point nok.
Avatar billede JOLarsen Nybegynder
18. april 2015 - 11:08 #8
lukket
Avatar billede pretttyfly Praktikant
19. april 2015 - 13:24 #9
Personligt havde jeg ofret de 1200, de skifter nemlig ikke kun stikket men hele bundkortet, ydermere får du jo så 2 års reklamationsret på de udskiftede dele, hvilket giver ret meget value for mine 😊
Avatar billede JOLarsen Nybegynder
20. april 2015 - 18:10 #10
Jeg må indrømme at det var en fejl 40. Det var der rigtige stik. Det fandt jeg ud af efter jeg lukkede tråden. Var bare vant til at indputtet var meget løst og stikket nem at sætte i, nok også derfor den brændte sammen.
Men det er skiftet nu, og alt virker igen.
Prettyfly: PÅ min er jack stikket på et board for sig selv, så skal ikke makke i bundkortet. Men bare skifte det.