Avatar billede giffelgaffel Nybegynder
18. april 2015 - 16:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til flex i min møderegistrering ?

Jeg har over en længere periode arbejdet med dette skema og forsøger nu at få det til at fungere men det vil virkelig ikke som jeg vil.

Her er mit excel skema jeg har leget lidt med flex formlen under mandag d. 20/04.
http://gratisupload.dk/f/8r9adx6029/

Jeg forsøger at få flex tiden til kun at blive minus hvis jeg skriver flex i kommentarfeltet.
Og ellers skal den vise den "ekstra" arbejdstid man har tjent.

Håber der er nogen derude som kan gennemskue denne formel? :)
Avatar billede natkatten Mester
18. april 2015 - 17:33 #1
Er du opmærksom på denne udmærkede guide, som på pædagogisk vis forklarer om forskellige dato- og tidsberegninger:

http://www.eksperten.dk/guide/681

Jeg er ikke helt klar over, hvad du vil, men Excel kan ikke (som standard) vise negative tidsangivelser. Dette skyldes den måde, som Excel er blevet lavet på, hvor udgangspunktet for alle dato- og tidsberegninger er d. 1. januar 1900. Dette er i bogstaveligste forstand "dag 1", hvilket man kan forvisse sig om, ved at skrive 01-01-1900 i en celle og så formatere cellen som tal.

Ved at anvende 1904-datosystemet (stammer fra Apple-verdenen) kan man dog godt "omgå" dette og vise negative klokkeslæt. Men et skifte af datosystem har så en række andre, potentielt negative konsekvenser, hvorfor man skal tænke dig godt om, før man gør det.

Men jeg er ikke klar over, om du overhovedet har brug for at vise "negativ tid"?
Avatar billede giffelgaffel Nybegynder
18. april 2015 - 18:02 #2
Jeg har brug for den "negative" tid i de tilfælde hvor folk bruger flex tid hvis de f.eks. går hjem før tid. Men ellers skal der nemlig ikke vises -tid. Det er nemlig lige præcis det jeg sidder og bøvler med for lige nu viser den -flex tid uanset om de bruger flex eller ej og den skal kun vise -tid hvis man bruger flex.

Og dokumentet er sat op til 1904 system osv. jeg mangler bare den rigtige formel til mit dokument til flex. :)
Avatar billede giffelgaffel Nybegynder
18. april 2015 - 18:54 #3
Mit nyeste forsøg
Avatar billede giffelgaffel Nybegynder
18. april 2015 - 18:54 #4
Avatar billede giffelgaffel Nybegynder
18. april 2015 - 18:55 #5
Så håber jeg på at der er nogen som kan hjælpe mig med flex tiden ? :)
Avatar billede giffelgaffel Nybegynder
18. april 2015 - 21:01 #6
Jeg har selv fundet svar men ellers tak for hjælpen.