Avatar billede dendejligereje Nybegynder
19. april 2015 - 17:34 Der er 5 kommentarer

Hjælp til mailform

Hej med jer.
Er der en af jer, som er rigtig god til opsætning af mailform?
Jeg har hjemmeside og mail hos one.com, og jeg er simpelthen en hat til det.
Jeg har en lang (og garanteret lidt forkert) mailformular på min hjemmeside, men jeg kan ikke se ÆØÅ, når jeg modtager beskeden på min mail.

Jeg har ikke lyst til at lægge koden op her, men hvis der er en, som kan hjælpe mig over beskeder?

Håber der er en, som kan hjælpe mig med formularen, og rette den til!
Avatar billede jjbirk Nybegynder
19. april 2015 - 20:52 #1
Skriv til min mail johnsen28@gmail.com
Avatar billede showsource Seniormester
19. april 2015 - 21:33 #2
Avatar billede Morten Professor
20. april 2015 - 08:20 #3
<?php require_once('../connection.php'); ?>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1" />
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../design/styles.css"/>

<form method="post" action="vare_bestilling_sender.php">
<div id="v_opstilling" style="width:500px; background-image:url(../design/media/bg.png);">
<table width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" id="vs_opstilling">
  <tr>
    <td width="180" valign="top" class="sv_overskrift"><legend>Husk at udfylde alle felter</legend></td>
    <td width="313">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="180" valign="top" class="mailform_tekst"><label for="navn">Navn:</label></td>
    <td><input name="navn" type="text" id="navn" /></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="180" valign="top" class="mailform_tekst">Efternavn:</td>
    <td><label for="efternavn"></label>
      <input type="text" name="efternavn" id="efternavn" /></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="180" valign="top" class="mailform_tekst"><label for="adresse">Adresse:</label></td>
    <td><input name="adresse" type="text" class="textfield" id="adresse" /></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="180" valign="top" class="mailform_tekst"><label for="postnr">Post nr.:</label></td>
    <td><input name="postnr" type="text" id="postnr" /></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="180" valign="top" class="mailform_tekst">By:</td>
    <td><label for="by"></label>
      <input type="text" name="by" id="by" /></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="180" valign="top" class="mailform_tekst">Kontakt nr.:</td>
    <td><label for="kontaktnr"></label>
      <input type="text" name="kontaktnr" id="kontaktnr" /></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="180" valign="top" class="mailform_tekst">E-mail:</td>
    <td><label for="email"></label>
      <input type="text" name="email" id="email" /></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="180" valign="top" class="mailform_tekst">Vare nr.:</td>
    <td class="mailform_tekst"><label for="varenr"></label>
      <textarea name="varenr" readonly="readonly" id="varenr">
      </textarea></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="180" valign="top" class="mailform_tekst">&nbsp;</td>
    <td></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="180" valign="top" class="mailform_tekst">Besked:</td>
    <td><textarea name="besked" cols="49" rows="10" id="besked"></textarea></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="180" valign="top" class="mailform_tekst"><legend>
      <label for="t11">Ønskes kopi?</label>
      </legend></td>
    <td class="textfield"><legend>
      <input name="customer_copy" type="checkbox" id="t5" checked="checked" />
      <label for="t10">&nbsp;</label>
      <input name="submit" type="submit" id="t10" value=" Send mail " />
  &nbsp; &nbsp;
  <input type="reset" value=" Slet alt " />
      </legend></td>
  </tr>
</table>
</div>
<legend>

<!-- næste input skjules med css for almindelige brugere, kun spambotter ser (og udfylder sandsynligvis) feltet -->

<span class="ikkese">
<label for="t7">Subject:</label>
<input id="t7" type="text" name="subject" />
</span><br />
</legend>

</form>
Avatar billede Morten Professor
20. april 2015 - 08:23 #4
Filen der sender vare_bestilling_sender.php
<?php
if (isset($_POST['submit']))
{
if (
!empty($_POST['navn']) && // tjek, navn
!empty($_POST['efternavn']) && // tjek, efternavn
!empty($_POST['adresse']) && // tjek, adresse
!empty($_POST['postnr']) && // tjek, postnr
!empty($_POST['by']) && // tjek, by
!empty($_POST['kontaktnr']) && // tjek, kontaktnr
!empty($_POST['email']) && // tjek, email
!empty($_POST['varenr']) &&  // tjek, varenr

// her følger sikringen mod spambotter
!strpos($_POST['navn'], "dit_domain.dk") &&  // tjek, at dit domæne ikke er skrevet i feltet "navn"
!strpos($_POST['email'], "dit_domain.dk") && // tjek, at dit domæne ikke er skrevet i feltet "email"
!strpos($_POST['navn'], "@") && // tjek, at der ikke er et @ i "navn"
!eregi("\r",$_POST['navn']) &&  // tjek, at der ikke er "vogn-retur" i "navn"
!eregi("\n",$_POST['navn']) &&  // tjek, at der ikke er "linjeskift" i "navn"
!eregi("\r",$_POST['email']) && // tjek, at der ikke er "vogn-retur" i "email"
!eregi("\n",$_POST['email']))  // tjek, at der ikke er "linjeskift" i "email"

// er alt ok, fortsættes med afsendelse af mailen
{
  $headers="From: ".$_POST['email']."";
  if (@$_POST['customer_copy'])
  {
  $headers .= "\r\nBcc: ".$_POST['email'];
  }
  $body .= "Den " . date("d/m y") . " kl. " . date("G:i") . " skrev " . $_POST['navn'] . ":\r\n\r\n"
  . " Navn: " . $_POST['navn'] . "\n"
  . " Efternavn: " . $_POST['efternavn'] . "\n"
  . " Adresse: " . $_POST['adresse'] . "\n"
  . " Post nr.: " . $_POST['postnr'] . "\n"
  . " By: " . $_POST['by'] . "\n"
  . " Kontakt nr.: " . $_POST['kontaktnr'] . "\n"
  . " E-mail: " . $_POST['email'] . "\n"
  . " Vare nr.: " . $_POST['varenr'] . "\n"
  . " Besked: " . $_POST['besked'] . "\n"
  ;
  if (@mail("Din mail", strip_tags($_POST['navn']." ". $_POST['efternavn']),
  stripslashes(strip_tags($body)), $headers))
  {
  echo "<p>Tak for din bestilling. Vil svarer så hurtigt som muligt.</p>";
  }
  else
  {
  echo "<p>Bestillingen blev ikke sendt. Der skete en fejl. Prøv igen!</p>";
  }
else
{
  echo "<p>Bestillingen kunne ikke modtages, alle felter skal udfyldes korrekt!</p>";
}
?>

Husk din mail skal være fra din host.
Avatar billede Morten Professor
20. april 2015 - 08:27 #5
<?php require_once('../connection.php'); ?> Behøver du ikke
Det er noget jeg har taget fra min egen hjemmeside.