Avatar billede TTA Seniormester
19. april 2015 - 23:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

App kan ikke installeres på LG G3

Jeg har købt en app hos Google Play. Først bagefter viser det sig at app'en KUN kan downloades (og installeres), hvis man har en Wifi-forbindelse. Telefonen, en LG G3, nægter mig ganske enkelt at downloade app'en grundet dens størrelse. Det er ikke muligt at omgå denne begrænsning i telefonen.

Jeg læste mig så til at man blot ville kunne synkronisere sin PC med telefonen, hvis appen var installeret i Google Play på PCen. En app er jo ret ubrugelig på en PC, medmindre den kan overføres til en mobiltelefon.

Men jeg har trods intens søgning ikke fundet ud af hvordan man synkroniserer de apps, der ligger i Google Play på PCen med mobilen. Jeg har prøvet med et USB kabel, men der kan jeg kun se hvilke apps, der ligger på telefonen - og fjerne dem. Man kan ikke tilføje apps ad den vej. Så prøvede jeg en APK downloader - den fejler så fordi der er tale om en app jeg har købt. Så den funktion er også udelukket. LG PC Suite er også ubrugeligt - det kan kun bruges til at fjerne apps; man kan ikke tilføje apps, der ligger i Google Play.

Jeg har kun et mobilt bredbånd, og har derfor ikke nogen Wifi forbindelse. Jeg har heller ikke adgang til nogen åbne Wifi-forbindelser.

Er det virkelig helt umuligt at få appen installeret på mobilen!?

Og hvorfor blander mobilproducenterne sig i, hvordan man skal downloade sine apps? De angiver at der er tale om store datamængder - men hvis man har fri data så kan de jo være ligeglade! Som det er nu med LG, så bestemmer de hvor store apps man må installere uden Wifi.
Avatar billede KHHP Juniormester
20. april 2015 - 08:03 #1
Hej. Jeg har endnu ikke hørt om at man overhovedet ikke kan få lov til at hente en app på den mobile dataforbindelse. Jeg har altid fået en advarsel om at jeg forsøger at hente en større fil på min dataforbindelse og at der kan forekomme gebyrer for datatrafik fra min teleudbyder. Når jeg bekræfter at jeg ønsker at fortsætte, så hentes app'en og der er ingen problemer.

Den nemme udvej er at du installerer et program på din PC så den kan fungere som trådløst access point og så kobler du din smartphone på det netværk. Så kan telefonen ikke længere se at den er på mobilt bredbånd.

Alternativt, så tag fat i den forretning der har solgt dig telefonen og så må de kunne svare dig på hvorfor det ikke virker. Det kan være en indstilling der skal ændres, men det kan også være at udvikleren af den specifikke app har lavet en fejl som gør at den ikke kan hente uden WiFi.
Avatar billede TTA Seniormester
20. april 2015 - 10:41 #2
Jeg får også den nævnte advarsel. Der står således:
"Denne app er meget stor. Hvis du vil undgå eventuelle forsinkelser eller ekstraudgifter i dataforbruget, skal du kun bruge Wifi."
Herefter kan man unchecke en rubrik (Download kun via Wifi), og nedenunder kan man vælge "Konfiguration af Wifi" eller "Annuller". Men uanset hvad jeg gør, så forsøger den at finde Wifi. Det er slet ikke muligt at vælge at downloade via mobilens egen dataforbindelse. Jeg har tidligere haft en LG, og erindrer at den havde samme problem ifm. at jeg skulle opdatere telefonen. Det endte med at jeg måtte opgive opdateringen, fordi kravet om Wifi var ufravigeligt!

Jeg tror ikke at forretningen vil være mig særlig meget behjælpelig, idet den er købt hos Elgiganten. Deres 'service' plejer at ophøre, fra det øjeblik man har betalt.

Hvis jeg vil installere et program på PCen, så den fungerer som trådløst access point; hvordan gør jeg det? Eller rettere; hvilke søgeord skal jeg gå efter på nettet?
Avatar billede TTA Seniormester
20. april 2015 - 10:45 #3
Jeg fik nu adgang til et Wifi-netværk - desværre hjalp det lige lidt.

Jeg får blot en fejlbesked:
"App ABC123 kunne ikke downloades på grund aften fejl. (923)"

Meget sigende fejltekst! Jeg må nok smide håndklædet i ringen, og erkende at denne app hverken kan eller vil downloades...
Avatar billede TTA Seniormester
20. april 2015 - 17:10 #4
Jeg har ydermere det problem at når jeg forsøger at installere app'en, og vælger (læs: tvinges til at vælge) et Wifi-netværk, så kan jeg vælge en af følgende muligheder:
1. Unchecke boksen, hvor der står "Download kun via Wifi"
2. Trykke "Konfiguration af Wifi"
3. Annuller.

Uanset om jeg unchecker boksen (nr. 1) eller ej, så sker der ikke mere, og jeg er derfor nødt til efterfølgende at vælge mulighed 2 eller 3. Nr. 3 sker der af gode grunde ikke noget ved. Vælger jeg så nr. 2, så kommer jeg lidt videre...

Jeg sendes så til listen over Wifi-netværk. Der kan jeg så søge og vælge et netværk, f.eks. på mit arbejde. Vi kalder den "Wifi Arb". Jeg trykker så "Forbind" og "Wifi Arb" står nu som 'Gemt'.

Men herefter er det ikke muligt at komme videre. Der sker ingenting. Download går ikke i gang. Det eneste jeg kan vælge, er at trykke på "Tilbage" knappen oppe i venstre hjørne. Så ryger jeg blot ind i "Indstillinger". Jeg kan så trykke på knappen, der viser igangværende apps, og derved komme tilbage til Google Play Store. Her kan jeg trykke "Installer"....og så starter det hele forfra, som nævnt øverst i dette indlæg!
Avatar billede TTA Seniormester
21. april 2015 - 01:03 #5
Er det ikke muligt at overføre app'en direkte fra Google Play Store på PCen til mobilen via USB???
Avatar billede TTA Seniormester
21. april 2015 - 14:13 #6
Problemet er løst. De Wi-fi netværk jeg forsøgte at koble til, var tilsyneladende for svage. Jeg undrede mig også over at den ikke bad om adgangskode ved tilknytning til netværket. Jeg prøvede så at lave internetdeling på en anden telefon med dataforbindelse og ad den vej tilknytte min telefon - og så virkede det!
Avatar billede TTA Seniormester
21. april 2015 - 14:14 #7
Har selv løst problemet, jf. ovenfor.