Avatar billede mainsmurf Nybegynder
20. april 2015 - 00:08 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

fejl under ren installation win7

Hej..
Ja så må jeg ty til eksperten endnu engang.
Sidder med en ældre HP stationær hvor der lå vita på, den lavede om på skærmbilledet og et par gange og har der efter ikke ville starte op. (info fra ejer)
Nå jamen jeg fik dokument mappen kopiret og slettede så hdd for at køre en ren install af win7 ind.
Men kommer ikke længere end til den siger at der er fejl eller der mangler nogle filer og så den her status: 0xc0000098 som jeg har googlet og fundet ud af er noget med bootmanger...
Jeg kan ikke starte i safe mode samme skærm/fejl forekommer og de andre muligheder der ligger under f8 gir samme resultat.
Kan der være noget på bundkortet der har taget skade??
Avatar billede kurtba Ekspert
20. april 2015 - 00:41 #1
Næppe et bundkortproblem. Tyder helt klart på, at noget er gået galt under installationen.
Nogen har fået klaret det på denne måde
https://www.youtube.com/watch?v=fXTyU6fAMjQ
Ellers vil jeg foreslå, at du booter på dvd.en igen og laver en helt ny installation, hvor du under installationen sørger for at hd bliver formatteret osv. inden du installerer.
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
20. april 2015 - 00:57 #2
takker for svar.. ;)  lige den video har jeg også tjekket ud :)
Mit problem er at jeg kan ikke komme til at komme så langt ind så jeg kan få commandpromt op..  jeg kan ikke gøre noget med hdd ved at sætte den i min dock og gøre noget ved den på min egen pc?
Nej den skal nok helst lave det den skal i det system den nu engang sidder i.. det er bare lidt lige meget hvad jeg gør så kommer den sejl og jeg kommer ikke ind hvor jeg kan se eller vælge hvor den skal installere. :/
Avatar billede kurtba Ekspert
20. april 2015 - 01:10 #3
Hvis du ikke kan komme i gang med en nyinstallation, så gør du som du selv er inde på. Over i en hd dock på din egen pc, hvor du fjerner partitionen/partitionerne på disken og sætter den op helt forfra og formatterer. Herefter tilbage i problem pc.en og start en nyinstallation igen.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. april 2015 - 09:37 #4
når det er noget med bootmanager - er du så sikker på, at harddisken var 100% clean før du begyndte installeringen.
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
20. april 2015 - 12:50 #5
ok så har jeg haft hdd i min egen igen og formateret den.. nu skriver den at der er noget galt i system registry filen den mangler eller er corrupt.
Så meget længere kom jeg ikke. :)
Jeg har prøvet med win7 dvd og lavet en usb. for jeg troede det var min win kopi der var noget galt med..
Avatar billede claes57 Ekspert
20. april 2015 - 13:01 #6
Når du skal installere, så start med at slette partitioner (alt) på disken. Og så kør videre og lad win7 selv lave disken.
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2015 - 13:10 #7
Jeg tror at #4 er inde på det rigtige. Formatering giver ikke ren disk. Der ligger masser af gammel inf, som kan lave koks ved ny install. Brug et program, som kan overskrive disken med 0 eller 1 bare een gang, så er der ikke mere som driller.
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
20. april 2015 - 13:26 #8
Har aldrig haft brug for at skulle lave andet end en farmatering men vil da gi det et forsøg hvis jeg lige kan finde et sådan program. :)
Avatar billede claes57 Ekspert
20. april 2015 - 13:34 #9
du kan gøre det fra installations-skiven. Vælge brugerdefineret, og slet alle partitioner. Derefter bare kør videre som normalt. Win7 vil så selv oprette 2 partitioner - en lille skjult til genoprettelse, og så en almindelig til windows.
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2015 - 16:40 #10
#9
Det er ikke det jeg mener. Disken skal overskrives. Som bekendt kan man  redde filer fra en disk som er formateret med et recovery program.

Brug for eks. Mini tool - Højre side "Wipe disk"
http://download.cnet.com/MiniTool-Partition-Wizard-Free/3000-2094_4-10962200.html
Avatar billede kurtba Ekspert
20. april 2015 - 20:25 #11
Det som skrives i #10, mener jeg simpelthen er sludder og vrøvl.
Jeg har bygget computere i 25 år og renset og geninstalleret osv., og den eneste grund til at wipe en disk er fordi man ikke ønsker at nogen skal kunne genskabe data fra disken.
Men det er jo ikke problemet her - og data genskaber ikke sig selv, der skal specialværktøjer til. Når en disk er nypartioneret og formatteret er der ingen form for information eller filer, som kan ødelægge installationen.
Problemet tyder mere på et defekt installationsmedie eller måske en disk som har nogle defekter, således at visse nødvendige områder måske ikke kan tilgåes.
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2015 - 21:18 #12
#11
Så har du dog stadig noget at lære. Ikke alene kender jeg fænomenet fra andre, men også fra personlig erfaring. Havde en Linux disk som jeg formaterede for at installere windows i stedet. Det mislykkedes flere gange, så overskrev jeg disken, og så var problemet løst.
Jeg kan selvfølgelig ikke vide om det er det samme her, men programmet jeg henviser til er jo gratis og det er bare C-drevet som skal overskrives 1 gang, så det er da værd at prøve.
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
21. april 2015 - 13:29 #13
så er jeg tilbage..
Fandt harddrive ereaser og brugte det halve af dage igår på at slette/overskrive disken men uden resultat, havde håbet på det kunne havde hjulpet havde gået hele natten på job og tænkt på det lort.. så nu her da jeg stod op til min morgen kaffe fik jeg den ide om at prøve mit originale win7 dvd ;) i håb om den kunne indlæse de filer den nu mente skulle ikke være tilstede eller corrupt. Meeeen nej heller ikke. :(
Så er ved at være der hvor min bekendt får at vide han må se sig om efter en ny pc.. for kan ikke bettale sig sende den til it-manden vil jeg mene :)
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2015 - 14:13 #14
En ny PC? mindre kan vel gøre det:-)
Prøv at lade Harddrive sentinel se på den disk. Man kan udmærket få lov til at bruge den professionelle. Så kan du få afgjort om den HDD er lige til IT skrald eller hvad.
http://www.hdsentinel.com/download.php

Billede http://peecee.dk/upload/view/449588
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
21. april 2015 - 14:39 #15
ja så blev det da også testet..
http://prntscr.com/6wfg46

er det ikke ok?
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2015 - 14:45 #16
Hvad var resultatet, hvad sagde Sentinel???
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
21. april 2015 - 15:01 #17
det kan være det ikke fremgår af screenshot oven for :)
men kørte den der harddisk test (short self test) og den fandt ikke nogle fejl på den.
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2015 - 15:34 #18
Nej men der var muligvis problemer med strømforsyningen, så det skal du nok se på. Du har vel ikke andre HDD kørende medens du installerer?
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
21. april 2015 - 16:24 #19
i problem pcén er der kun sat en disk til.
Den disk som var i den har jeg formateret/overskrevet uden held, har prøvet med en af mine egene der har sat i min hdd dock også uden held selv samme fejl med filer mangler eller er corrupt dukker op..
Ang strømforsyning.. tror jeg har en til at ligge vil det måske gi noget at prøve en anden psu?
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
21. april 2015 - 16:48 #20
forresten kom jeg da lige i tanke om jeg har jo kørt testen på hdd fra en dock.. ;)  så det har jo ikke noget med problem pcén at gøre så. :)
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2015 - 17:19 #21
Det er ikke alle dock som fungere som den burde. Har selv 2 som windows slet ikke kan finde.
Men du har vel ikke prøvet at installere windows fra en dock?
Fin ide at prøve med en anden pcu, når du nu har en.
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
22. april 2015 - 03:42 #22
HAHA jeg har dog ikke prøvet at installere fra docken :D
Men vil se på det med en anden psu i løbet af i morgen så opdatere jeg lige her havd der sker. ;)
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2015 - 09:58 #23
Nå ok, jeg kender dig jo ikke, og nogle forsøger det umulige:-)
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
22. april 2015 - 13:48 #24
haha bare iorden. men i forvirringen ville det nok have været muligt. ;)
Nå men en anden psu var heller ikke lykken.. samme fejl både med 2 forsekellige usb boot og en dvd.
Er lidt på bar bund pt.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2015 - 14:54 #25
Det lyder som om disken er syg. Prøv i Sentinel at åbne log filen og se hvad der skrives om de problemer under opstart.
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
22. april 2015 - 16:48 #26
ja det var også min opfattelse af det men når jeg har prøvet to hardiske med samme fejl syntes jeg ikke det burde være det..
Og sentinel laver ikke en logfil i det faneblad "log"
Men under s.m.a.r.t Laver den en gul trekant hvor der står

"10,Spin Retry Count,51,100,100,OK,000000000002,0,Aktiveret"
Og teksten til det når musen er over det er.: "Retry count spin start attempts. Indicate problem with motor, bearings or power supply."

Og den disk jeg prøvede med af min egen kan jeg ikke begynde at remse fejl op på.. kørte også lige den igennem sentinel. :D
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2015 - 17:07 #27
Der skal nok en bruger hen over, som har mere forstand på HDD end jeg.
Det eneste jeg får ud af det er, at der nok er noget galt med motoren, hvilket så også kan betyde fejl på printpladen.
Har du prøvet 2 HDD som er bedømt med samme fejl? Det lyder mærkeligt.
Ja man kan ikke udelukke at der kan være fejl på bundkortet. Sentinel går for at være pålidelig.
Jeg ville ikke stole på en test lavet over over en dock. Jeg ville bruge kablerne fra computeren.
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
22. april 2015 - 23:35 #28
ja har prøvet 2 hdd men de har ikke samme fejl.
Men det er nok rigtig det er muligt dock laver kuk i evt hdd test, men stadig underligt med to forskellige hdd sat til (på hver sin tid) i problem pc og samme fejl under installation.
Må se om jeg får dem til i min egen og får dem testet der igennem istedet for. ;)
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2015 - 09:38 #29
God ide at teste på din egen PC.
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
05. maj 2015 - 06:12 #30
der kom ikke en løsning i sagen, sad stadig med samme fejl som i starten.
Ny pc blev det til og den spiller, bliver sat op ved "kunden" i dag. ;)

så sagen er lukket....