Avatar billede Nederb Juniormester
20. april 2015 - 08:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Trådløs router med USB dongle

Jeg har en Edup EP-9511N Cloud Assistant  (http://www.mytrendyphone.dk/shop/edup-ep-9511n-cloud-123972p.html ) og en USB dongle til mobil netværk.
Donglen kan sættes i routeren hvor der er en 3G option under setup.
Alligevel kan jeg ikke fp forbindelse ud i verden.
Det er ingen PIN kode på donglen og den virker når den kommer direkte i en pc.
Nogen der har et bud på hvad jeg mangler at sætte op?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. april 2015 - 09:34 #1
typisk er der et driver-program når den sidder i pc. Der kan du se udbyders data et sted under indstillinger.
Der skal være samme data i router for at den kan styre modem - og så skal router specifikt understøtte modem/udbyder kombinationen. Der er typisk opdateringer på routers hjemmeside når nye modems/udbydere kommer på listen.
Avatar billede Nederb Juniormester
20. april 2015 - 11:39 #2
Jeg skal nok lige fortælle at det har virket indtil jeg satte et kode på den trådløse forbindelse, efter en reset virker det ikke mere.
Nu er der ikke kode på noget af det men uden held
Avatar billede claes57 Ekspert
20. april 2015 - 11:50 #3
Så må du jo på router tjekke alle muligheder. Noget er fjernet efter reset. Kig alle skærmbilleder vedr dongle-tilslutning igennem.
Avatar billede Nederb Juniormester
21. juli 2015 - 12:24 #4
Løst og ingen ide om had der var galt