Avatar billede djaper Praktikant
20. april 2015 - 08:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

= i celle

Hej

Jeg har et gammel forkrommet excel ark der opføre sig lidt maærkeligt. Det er et ark jeg bruger til at indtaste informationer.

Kolonne B bruger jeg til, at indtaste datoer. Problemet er at når jeg ekspemelvis indtaster 16/4 og trykker enter ændre excel teksten til =16/4 og så står der 4 :-(

Jeg har prøvet at rydder formater i cellerne - slettet kollonne og sat en ny ind. men det hjælper ikke.

Bonus info: Faktisk sætter den = med ind alle de steder i arket hvor jeg laver en udregning ekspelvis 4*4, 45-4 etc,

Det må være en grund indstilling eller lignende - hjælp:-)
Avatar billede tanjaoue Juniormester
20. april 2015 - 11:46 #1
Jeg har oplevet ligende... og formatterede først alle cellerne til "standard", og derefter tilbage til dato.

Det virker som om den er sat til "tal"

ved ikke om det virker :)
Avatar billede tanjaoue Juniormester
20. april 2015 - 11:46 #2
hvad sker der forresten hvis du skriver 16-04-15 ?
Avatar billede finb Ekspert
20. april 2015 - 12:01 #3
Prøv:
16-4-15
Avatar billede djaper Praktikant
20. april 2015 - 12:26 #4
til finb og Tanjouge

Den skriver: ###############################################################################################################################################################################################################################################################
:-)

og =16-4-15 står der i formellinien

har prøvet at formatere:-)
Avatar billede djaper Praktikant
20. april 2015 - 12:40 #5
hvis jeg ikke laver en ' foran datoen, så bliver det til en beregning i stedet for en dato. Det må være noget automatisk beregnings halløj der ligger bagved og driller ;-)

Håber det giver mening.
Avatar billede tanjaoue Juniormester
20. april 2015 - 12:44 #6
har du lavet kollonnen bredere ?
Avatar billede jens48 Ekspert
20. april 2015 - 13:03 #7
Prøv at gemme den som en xlsx fil. Så er du sikker på at der ikke ligger en makro og rumsterer i baggrunden
Avatar billede djaper Praktikant
20. april 2015 - 14:16 #8
God ide - men det hjalp ikke
Avatar billede larsmartin Praktikant
20. april 2015 - 14:46 #9
Prøv at gå i Filer-->indstillinger--> avanceret--> helt nede i bunden er der nogle indstillinger til Lotus, fjern eventuelle hakker der
Avatar billede djaper Praktikant
21. april 2015 - 08:49 #10
lars TAKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK - det var sku dejligt.

smid et svar så får du point:-)
Avatar billede larsmartin Praktikant
21. april 2015 - 09:15 #11
Ja det er en spøjs indstilling...