Avatar billede AJLaursen Juniormester
20. april 2015 - 08:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Chrome - rød streg henover "https" samt "rød hængelås"

Hej derude,

Er der nogen der har et bud på ovennævnte - det sker som oftest når jeg logger på vores finansprogram der er browserbaseret.

På forhånd mange tak.
Avatar billede Slater Ekspert
20. april 2015 - 08:23 #1
Det betyder som regel at SSL-certifikatet enten er udløbet eller ugyldigt. Som regel betyder det ikke noget, for dine data bliver stadig krypteret. Det betyder bare at modtageren ikke kan verificeres.
Avatar billede chalde Seniormester
20. april 2015 - 08:32 #2
Som regel betyder det ikke noget, for dine data bliver stadig krypteret.
Men hvis den du kommunikerer med/igennem ikke er den du tror det er, så er kryptering fuldstændig ligegyldig.
Så hvis det er noget der sker ofte, ville jeg personligt lige undersøge baggrunden nærmere.
Avatar billede Slater Ekspert
20. april 2015 - 08:48 #3
chalde: Absolut enig, jeg ville i hvert fald ikke sende betalingsoplysninger eller lignende gennem det. Jeg mener bare, at i 9 ud af 10 tilfælde, er det bare fordi de ikke har fået fornyet certifikatet, og der er ingen egentlig forskel fra før. Men naturligvis kan man ikke stole på det.
Avatar billede AJLaursen Juniormester
20. april 2015 - 09:14 #4
Hej - og mange tak for hurtige svar.

Hvad kan jeg gøre for at opdatere ssl certifikatet, alternativt gøre det gyldigt igen ?
Avatar billede Slater Ekspert
20. april 2015 - 09:31 #5
Hvis du kun er bruger af siden, kan du ikke gøre noget. Det er ejeren af siden der skal opdatere det.
Hvis det bare er udløbet, skal ejeren/webmasteren af siden kontakte en udbyder af SSL-certifikater for at forny det. Det vil som regel være den samme man købte det forrige af.
Avatar billede AJLaursen Juniormester
20. april 2015 - 09:52 #6
Hej igen,

Tak for svar. Jeg geninstallerede Chrome og det har tilsyneladende løst problemet.

Vil I sende svar så jeg kan give jer point - håber ok at jeg splitter de 60 i 30 til hver.
Avatar billede chalde Seniormester
20. april 2015 - 12:35 #7
Ingen point til mig :)
Avatar billede Slater Ekspert
21. april 2015 - 08:14 #8
Næh, heller ikke mig - vi løste jo sådan set ikke problemet. God dag.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2015 - 18:00 #9
Jeg kunne godt være lidt betænkelig hvis problemet bare blev løse af en geninstallering af chrome. Prøv at se nederst på siden.
https://support.google.com/chrome/answer/6098869
Avatar billede AJLaursen Juniormester
20. oktober 2015 - 10:37 #10
Sorry hvis nogen er med på denne gamle tråd - fjerner den nu