Avatar billede tanjaoue Juniormester
20. april 2015 - 09:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"kopiering af farvemarkering med 2 sandheder"

Jeg har et Excelark som skal farvemarkeres når der er 2 sandheder der er opfyldt og vil bruge en OG. Den ser således ud: OG(Booking!H2=Rullelister!$B$2;I2>0) (den sætter jeg ind under betinget formattering)

Problemet er når jeg skal kopiere den. Det er et leveringsskema.. så 52 uger den ene vej imod højre... og 500 linier nedaf... kan det passe jeg skal oprette 52 formler også "trække" dem ned ?

Jeg har billede men fatter ikke at ligge det ind - Jeg har dropbox som jeg kan dele https://www.dropbox.com/s/0wjej6ldolh2641/excel.jpg?dl=0

Håber i kan hjælpe
Avatar billede jens48 Ekspert
20. april 2015 - 12:32 #1
Er det ikke blot et spørgsmål om at sætte et $ foran H, således at formelen kommer til at se således ud:

OG(Booking!$H2=Rullelister!$B$2;I2>0)
Avatar billede tanjaoue Juniormester
20. april 2015 - 15:22 #2
Nej ikke helt, det er som om den den kopierer noget andet med istedet, dvs
den må jo lave om på kolonnerne.
Avatar billede jens48 Ekspert
20. april 2015 - 18:13 #3
Da du har uploaded et billede i stedet for selve filen kan jeg ikke se helt konkret hvilke celler du ønsker betinget farvet. Måske kan du forklare det lidt nøjere eller uploade filen. Alternativt kan du sende den til mig (adresse kober_soerensen(snabel-a)hotmail.com
Avatar billede tanjaoue Juniormester
21. april 2015 - 21:44 #4
tanken er at hvis feltet "premanufacture" er yes... så skal den kolonne ud for ordren hvor der er et tal større end nul markeres med en grøn farve.

dette vil jeg gerne kunne kopiere :)

gir dette mening ellers må jeg lige sende dig arket :)
Avatar billede jens48 Ekspert
23. april 2015 - 23:05 #5
Nej, jeg kan ikke gennemskue hvad du ønsker, men du må gerne sende arket
Avatar billede jens48 Ekspert
14. maj 2015 - 00:54 #6
Du får et svar (Filen sendt retur med betinget formattering)