Avatar billede kim1a Ekspert
20. april 2015 - 09:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Brevflet !Unexpected End of Formula

Jeg har en brevflet som jeg gerne ville optimere. Derfor læste jeg om hvordan jeg kan programmere et fletfelt til at vise værdi på en bestemt måde.

I min liste der skal flettes fra har jeg et procenttal - f.eks. 5 %, når det flettes over kommer der som 0,05 - men jeg ønsker at vise det med procenttegn. Derfor har jeg tilføjet noget så den hedder:

{100*{MERGEFIELD flettefelt}  \# 0,0%}

Min udfordring er så at det virker i starten, men på et tidspunkt så begynder den at skrive !Unexpected End of Formula og jeg kan ikke se at der er noget galt - samtidig med at preview har virket i starten.
Er der nogle flettekyndige?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
20. april 2015 - 11:16 #1
Prøv at tjekke datakilden. Fejlen kunne tyde på, at du har en tom værdi et sted i din liste af data (f.eks. en tom celle i Excel). Det vil i hvert tilfælde give den fejl, du beskriver.

(Feltkoden: Har du mon ikke et lighedstegn i feltkoden foran 100?)
Avatar billede kim1a Ekspert
20. april 2015 - 17:06 #2
Jo der er = foran feltkoden :-)

Det jeg fletter fra er en række formler I Excel, men i flere tilfælde er formlens resultat ="" - det virker dog flere steder alligevel. Men jeg kan da overfeje at få feltet til at give 0 i stedet?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
20. april 2015 - 18:14 #3
Det vil også være en mulighed at bygge en betingelse ind i feltkonstruktionen, så der ikke vises noget, hvis resultatet er "!Unexpected End of Formula". Det kan gøres som vist nedenfor - hvert sæt af feltklammer skal laves med Ctrl+F9 (kan ikke skrives med alm. tekst):

{ IF { =100*{ MERGEFIELD flettefelt } \# 0,0%} <> "!Unexpected End of Formula" { =100*{ MERGEFIELD flettefelt } \# 0,0%}}

Feltkoden betyder: Hvis resultatet af { =100*{ MERGEFIELD flettefelt } \# 0,0%} er forskelligt fra "!Unexpected End of Formula", så vis resultatet, ellers vis ingenting.

Om det er en brugbar løsning kommer an på, om en tom streng som resultat passer i den kontekst, feltet står i.
Avatar billede kim1a Ekspert
21. april 2015 - 08:37 #4
Det vil jeg prøve at arbejde på. Kom med et svar - og tak for hjælpen.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
21. april 2015 - 11:31 #5
Velbekomme.