Avatar billede jesperdjensen Nybegynder
20. april 2015 - 16:13 Der er 1 løsning

Brug af count i powerpivot/Excel

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at få opsummeret i en pivottabel, hvor mange gange en bestemt værdi fremkommer i løbet af et år...

Fx har jeg et datasæt hvor der findes følgende

Måned, År, Varenr, Land

Her vil jeg gerne lave en opsummering der vises i pivottabellen på hvor mange gange kombinationen År&Varenr&Land fremkommer i 2015...
Dog vil jeg gerne have Måned med i pivottabellen, og her kommer mit problem.. pivottabellen tager nemlig og fordeler forekomsterne ud på månederne, hvilket jeg ikke vil have...

Er der fx 5 forekomster vil jeg gerne have at der står 5 ud for alle måneder...jeg vil nemlig gerne vise hvor mange gange dette produkt tidligere har været 'på listen' i det valgte år...

Jeg har uploadet min fil, hvor jeg har prøvet lidt i powerpivot, men kan ikke få det til at lykkes...

Håber nogen kan hjælpe!?

Mvh

Jesper

http://gupl.dk/f/8raywpckji
Avatar billede jesperdjensen Nybegynder
08. maj 2015 - 10:00 #1
ikke løst..