Avatar billede Hador Nybegynder
20. april 2015 - 21:53 Der er 2 kommentarer

HTML table vist som Excel

For et års tid siden så jeg under en Microsoft præsentation en simpel løsning, hvor en HTML tabel blev vist som et Excel regneark.

Løsningen kræver blot at man inkluderer et link til en bestemt Javascript fil, og så kalder en enkelt metode i pågældende fil med HTML-tabellens id. Så bliver tabellen formatteret så den ligne et Excel regneark. Det er muligt at lave simple 'Excel-funktioner' såsom filtrering og sortering. Desuden kan man downloade en Excel-fil med data'ene.

Jeg har siden søgt vidt og bredt efter ovenstående løsning, men uden at finde den. Er der nogen der genkender løsningen, og som kan hjælpe mig med et link?
Avatar billede Hador Nybegynder
21. april 2015 - 21:51 #2
Tak for forslagene. Desværre er det ikke disse løsninger jeg leder efter.

Løsningen består af en Javascript fil (muligivs hosted af Microsoft) som skal refereres, og en enkelt metode fra den fil som skal kaldes med tabellens id. Herefter vil tabellen fremstå næsten som et rigtig Excel regneark på websiden.

Jeg har tidligere haft link til Javascript filen, men har mistet det.