Avatar billede LarsU19J80 Nybegynder
20. april 2015 - 23:20 Der er 14 kommentarer

Åbne PNG filer

Jeg har overført en masse billeder fra min hustrus mobil til min pc (og derefter slettet dem på mobilen). Problemet er, at der er en masse PNG billedfiler, og jeg kan ikke åbne dem! Underligt nok er nogle af billederne i JPEG format og dem er der ingen problemer med.

- Ved klik på dem fremkommer følgende besked: Windows fotofremviser kan ikke åbne dette billed fordi fotofremviser enten ikke understøtter dette filformat eller fordi du ikke har de seneste opdateringer til fotofremviser

Forsøger jeg at åbne med paint:

-Paint kan ikke åbne denne fil, enten er det ikke gyldig bitmap format eller også understøttes formatet ikke.

Har prøvet at åbne den med alle de andre mulige fotofremvisere også uden held!

Forsøgte at hente FileViewPro til at åbne med, men der meddeler AVG at der er en fil med der udgør en trussel: malSign.generic.143 og derfor blokere den.

Min hustru er ikke helt glad for, at vi ikke kan se halvdelen af hendes billeder af vores søn. Så jeg er næsten nødt til at finde en løsning, hvis jeg ikke vil skilles :-P
Avatar billede LNG.DK Novice
20. april 2015 - 23:31 #1
Du kan altid overføre dem tilbage til telefonen, og undgå skilsmissen :)
Avatar billede LNG.DK Novice
20. april 2015 - 23:33 #2
Du kan finde masser af gode og gratis billedprogrammer her:http://www.billigste-internet.dk/gratis-billede-redigerings-programmer/
Avatar billede kurt54 Ekspert
21. april 2015 - 00:06 #3
irfanview er en god gratis billedviser du kan bruge.

Formatet er begenet til blandt andet online visning så de fleste moderne web browsere kan også vise formatet selvom de nok ikke er idielle til billedbrowsing.
Avatar billede madklub Guru
21. april 2015 - 08:02 #4
Både Paint og Windows Fotofremviser skulle ellers understøtte .png-filer.
Har du Windows 7?
Hvordan overførte du billederne?
Avatar billede Slater Ekspert
21. april 2015 - 08:17 #5
Prøv eventuelt at åbne et af billederne i Windows Notesblok. Så kan du se de binære data direkte. Hvis det er et rigtigt PNG billede, skal de første fire tegn i filen være et underligt tegn efterfulgt af "PNG".

Hvis det ikke står der, er det sandsynligvis enten et andet format fejlagtigt navngivet som PNG, eller også er filen korrupteret.
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2015 - 12:44 #6
FastStone viewer er gratis og kan både vise og omdanne billeder til andre formater, f.eks. png til jpg.
http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm
Avatar billede LarsU19J80 Nybegynder
22. april 2015 - 08:59 #7
Ja, jeg kører windows 7, Home Basic 64.
Det er ikke muligt hverken at åbne i paint eller fotofremviser, moviemaker, eksplorer eller andre af de muligheder der er til at åbne med.
Billederne er overført via det USB stik der hører til tlf. og man normalt bare overfører med.
Jeg har andre  png filer, jeg for flere år tilbage har overført (da kørte jeg vista) og som billedfremviseren godt kunne vise dengang. Men de kan heller ikke vises nu. Antager det er efter jeg opgraderede til windows 7 sidste sommer.

første halve linje i notes ser sådan ud: ¬í sr +com.sec.android.app.sbrowser.common.TabDataÀk"ç°†3· I heightI width[ bitmapByteArrayt [Bxp    ¤ur
Avatar billede LarsU19J80 Nybegynder
22. april 2015 - 09:07 #8
irfanview afprøvet også efter Download af det program, meddeler følgende:
https://billedeupload.dk/images/QHjb.png
Avatar billede LarsU19J80 Nybegynder
22. april 2015 - 09:21 #9
Ved faststone viewer bliver der bare sort skærm og så står der i den øverste linje "Unknown format 91kb"
Avatar billede Slater Ekspert
22. april 2015 - 09:26 #10
Ja, det er i hvert fald ikke PNG billeder med den filheader. Jeg ved dog ikke helt hvad det er. Det ligner noget internt Android-format.

com.sec.android.app.sbrowser er app-koden for den gamle indbyggede Android-browser før Chrome. Og TabData kunne tyde på, at det var et billede af en tab i browseren. Men formatet det er gemt i aner jeg ikke - og hvordan i alverden dine billeder er blevet ændret til det, kan jeg heller ikke lige fortælle dig.

Jeg skal ikke kunne udelukke, at noget stadig kan åbne det. "bitmapByteArrayt" i filen tyder på, at det stadig indeholder billeddata. Men der er også en god mulighed for, at de bare er væk.
Avatar billede Slater Ekspert
22. april 2015 - 09:29 #11
Fylder filerne i omegnen af 91 KB? Det er også alt for lidt, hvis det er billeder fra et kamera, og især hvis det skulle være PNG. Det kan umuligt indeholde alle de rigtige data.
Avatar billede LarsU19J80 Nybegynder
22. april 2015 - 09:38 #12
hmm... Har lige tjekket størrelser på nogle af dem. Meget mærkeligt! Nogen fylder omkring 90. Andre omkring 700 og atter andre omkring 900 kb....
Avatar billede LarsU19J80 Nybegynder
22. april 2015 - 09:39 #13
Men selvom jeg åbner en der f.eks fylder 900 kb (når jeg kigger under egenskaber) viser den alligevel kun 91 kb i faststone
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2015 - 09:55 #14
Når FastStone ikke kan vise noget, så er der  desværre noget galt med det billede. Jeg prøvede i går at omdanne et jpg til png. Det var ikke noget problem, png blev vist korrekt.