Avatar billede submann Nybegynder
22. april 2015 - 09:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ExpressVPN

Hej

Lige et hurtigt spørgsmål.

Jeg har læst mig frem til at ExpressVPN er den bedste VPN.

Men jeg bruger 3 modem og er lidt i tvivl om det også "gemmer" en på sådan en ?
Avatar billede Wildcard Nybegynder
22. april 2015 - 19:32 #1
Bedste vpn er vel lidt et løst spørgsmål. De logger stadig, hvad du bruger internettet til.

Dog kan din udbyder (3 modem) ikke se, hvad du laver.
Avatar billede submann Nybegynder
23. april 2015 - 02:02 #2
Det vil sige at man så slet ikke er "gemt" selv om man bruger det ?

Fatter ikke helt hvordan det virker
Avatar billede Wildcard Nybegynder
23. april 2015 - 09:14 #3
Nej det er ikke korrekt.

For at kunne oplyse dig bedre, vil jeg smide nogle facts på bordet.

Din teleudbyder logger alt, hvad du laver. Inklusiv sessions logning, selvom det blev i 2014 en unødvendighed jf. logningsbekendtgørelsen. Du kan læse mere om, hvad teleudbyder skal logge her: http://logningsdirektivet.dk

EU Data logning er i princippet det samme som det danske, da den danske bygger på det europæiske. Det vil sige, alle virksomheder i EU skal logge det samme. Vælger du en VPN udbyder som har servere i EU skal de logge jf. direktivet. Der er dog nogle måder at omgå dette. Men det kommer jeg ikke ind på her.

Når du bruger en VPN forbindelse. Så vælger du at kryptere din forbindelse mellem din computer og den VPN server du forbinder til. Se billede:

http://ipfortify.com/wp-content/uploads/2015/01/vpn.png

Det betyder, at den logning din teleudbyder laver, ikke kan bruges. Når jeg siger at VPN udbyderen stadig logger. Så er det jf. lognings direktivet. det vil sige fra vpn udbyderens server og til internettet.

Så jo, du er sikker i den forstand, at din tele udbyder ikke kan se, hvad du laver når du er på net.
Avatar billede submann Nybegynder
23. april 2015 - 13:40 #4
OK, lidt kloger blev jeg så... ;o)
Smid et svar tak... ;o)
Avatar billede Wildcard Nybegynder
23. april 2015 - 19:24 #5
no need
Avatar billede submann Nybegynder
25. april 2015 - 00:30 #6
Lukker og slukker... ;o)
Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
18. juni 2015 - 10:33 #7
ExpressVPN er det amerikansk firma og er derfor ikke underlagt regler om datalogning. De gør et stort nummer ud af at fortælle kunderne, at de ikke logger deres data.

https://vpn-info.dk/anmeldelser-vpn-udbydere/expressvpn/

Et andet godt bud er IPVanish, der har næsten lige så mange servere om ExpressVPN, og som heller ikke logger data.

https://vpn-info.dk/anmeldelser-vpn-udbydere/ipvanish/
Avatar billede submann Nybegynder
19. juni 2015 - 12:07 #8
Tak for det fedtpelsen.

Det vil jeg også lige kigge lidt mere på... ;o)