Avatar billede KringOadv Nybegynder
22. april 2015 - 10:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kontrol af data - Mail hvis kriterier ej er opfyldt

Jeg ønsker at sikre mig, at data er oprettet korrekt på min SQL server.

De data jeg leder efter, vil jeg køre et SQL script for at finde. Hvis SQL scriptet giver resultat, skal jeg modtage en mail, gerne med resultatet i mailen.

Hen ad vejen, udbygger jeg med flere og flere scripts. For hver script der giver resultat, skal jeg modtage en mail.

Hvordan gør jeg det?

Venlig hilsen

Michael C. Kring
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2015 - 14:49 #1
Hvilke data leder du efter? Man kan sætte SQL job agenten op til at smide en mail af hvis jobbet fejler eller succeeder. Så kan du lave et script der fejler, hvis den finder data der ikke er opfyldt og så vil den automatisk sende dig en mail.
Avatar billede KringOadv Nybegynder
29. maj 2015 - 11:33 #2
Tak for svaret. Jeg har fundet en anden løsning i mellemtiden. Beklager, at jeg ikke havde lukket spørgsmålet. Det var faldet ud af hukommelsen.

Men, for at andre måske kan drage nytte af dit svar, skriver jeg hvad jeg havde tænkt mig.

Jeg er IT-ansvarlig og arbejder prmært med et system til Ejendomsadministration, der hedder Unik Bolig 4.

Nogle felter burde være tvungne i systemet, men er det ikke. F.eks. vil jeg gerne sikre mig at feltet ejendomstype bliver udfyldt. Derfor vil jeg vide hvis det er blank.

I en andelsboligforening, kan der være lejemål der udlejes. Når lejeren fraflytter omdannes lejemålet i mange tilfælde til en andelsbolig. Det kræver diverse ændringer i systemet. Hvis nogle af disse ændringer mangler at blive udført, vil jeg vide det.

Og sådan er der mange situationer der kan give fejl og problemer, som jeg vil imødegå ved at informere den ansvarlige om manglen inden den bliver til et fejl eller et problem.
Avatar billede KringOadv Nybegynder
09. juni 2015 - 10:25 #3
Lad mig i øvrigt beklage, at jeg ikke kan tildele point for svaret her. Jeg har flere gange været inde for at gøre det, men kan ikke knække koden.

Måske skulle jeg skrive om det i en gruppe om brugervenlighed. :-)
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2015 - 11:42 #4
Hej,

Man kan ikke give point når ingen har svaret :)