Avatar billede scholes Mester
22. april 2015 - 12:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Indsætte formel i figurer

Hej

Jeg vil gerne indsætte en formal i en figur - formelen skal være dynamisk.
Formelen er tilknytte nogle statiske celler, så i realiteten er det kun resultatet, der skal fremvises i figuren.

Er det mon muligt?
22. april 2015 - 12:03 #1
Formler kan ikke indsættes andre steder end i celler.
Avatar billede scholes Mester
22. april 2015 - 12:05 #2
Men kan resultatet fra en celle fremvises i en figur?
22. april 2015 - 12:17 #3
Du kan med kamera-funktionen tage et billede af en eller flere celler, og herefter indsætte det i en figur.

Har du ikke allerede aktiveret Kamera-funktionen, gøres det lettest ved at tilføje den til værktøjslinjen Hurtig adgang.

1. Klik på pilen ud for værktøjslinjen, og klik derefter på Flere kommandoer.
2. Vælg Alle kommandoer under Vælg kommandoer fra.
3. Vælg Kamera på listen, klik på Tilføj, og klik derefter på OK.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
22. april 2015 - 12:58 #4
Du kan gøre det, du efterlyser.

Indsæt din figur.
Aktiver figuren.
Gå op i formelfeltet, skriv et lighedstegn og peg på den celle hvor du har den information, du ønsker indsat i figuren.
Tryk på Enter.

Herefter kan du selvfølgelig formatere, centrere og så videre som du ønsker.
Avatar billede scholes Mester
22. april 2015 - 13:54 #5
Tak til xl-Enthusiast - din løsning virker super fint.

Kan jeg give point?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
22. april 2015 - 13:55 #6
OK.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
22. april 2015 - 20:12 #7
Du accepterer bare svaret for at afgive point.