Avatar billede guldgraver Nybegynder
22. april 2015 - 14:05 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Kirkebøger kan ikke åbnes via AO

Efter Rigsarkivets indførelse af nye sider for en måneds tid siden, kan jeg ikke mere åbne arkivalieronline på siden sa.dk
Andre hjemmesider volder mig ingen problemer. Mit udstyr er: HP bærbar PC med Windows 8 og explore browser.
Håber nogen kan hjælpe med et tips
Mvh. Guldgraveren
Avatar billede falster Ekspert
22. april 2015 - 14:41 #1
Umiddelbart ingen problemer her.

Prøvet helt ind til tif-visningen i java.

Du skal nok specificere lidt mere, hvor langt ind du kan komme fra forsiden af www.sa.dk.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. april 2015 - 15:58 #2
ellers hjælper det nogle gange på nogle sider at tømme browsers cache-lager af gamle data, så den tvinges til at hente friske sider.
i browser tryk Ctrl+Shift+Delete - der kommer så et vindue med 'slet browserdata'. Der skal være hak i de to øverste (bevar data... og midlertidige internetfiler...) og ikke i nogen af de andre. Så klik slet, og test siden.
Avatar billede milter Ekspert
22. april 2015 - 19:03 #3
Avatar billede guldgraver Nybegynder
27. april 2015 - 11:14 #4
Tak for dit hurtige svar og beklager mit sene svar, men jeg opgiver Explore og benytter Chrome i stedet for. Her virker AO OK. Når jeg går ind på sa.dk kommer der i skærmens venstre side(ca. 20%) et billede af mursten og INGEN tekst. På skærmens højre sider (ca. 80%) er der forskellige billeder, bl.a. med underteksten "brug arkivet". Aktiveres denne maksimeres billedet og et søgefelt fremkommer foroven i billedet. Søgning deri giver ingen resultater.
Hilsen Guldgraveren
Avatar billede guldgraver Nybegynder
27. april 2015 - 16:12 #5
Hej
Tak for henvisningen til Statens Arkivers side "Teknisk hjælp".
De foreslåede løsninger er prøvet på Explore uden resultat. Derfor afventer jeg den kommende Java uafhængige version og benytter indtil da Chrome, der fungerer problemfrit her på computeren.
Mvh.
Guldgraveren