Avatar billede tingholm Mester
22. april 2015 - 14:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ioniserende stråling fra skærm

Hej Eksperter

Jeg bliver træt i øjnene af at sidde ved skærmen.
Jeg har bemærket at hvis et stykke papir ligger foran min skærm i en times tid bliver det temmelig elektrisk og klæber nærmest fast til bordet. Et tilsvarende stykke papir en meter ved siden af skærmen bliver ikke elektrisk.
Er der forskel på skærme? Jeg mener ikke at have haft dette problem før... Hvordan kan man se hvilke skærme der er behagelige at se på over en hel arbejdsdag og hvilke man skal holde sig fra?
Synes ikke rigtigt jeg kan finde noget på Google der virker seriøst
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2015 - 16:16 #1
Er du sikker på at ioniseringen kommer fra skærmen?
https://ehs.mit.edu/site/content/radiation-computer-monitors
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2015 - 16:22 #2
Ps. Det hvide/blå lys fra skærmen er meget trættende for øjnene. Det påstås oven i købet at gå ud over natte søvnen, fordi hjernen, om aftenen, tror det er dag.
Jeg bruger selv F.lux, som har flere indstillinger, og når man indtaster det land man bor i, kan lyset reguleres automatisk efter dag og aften. Måske er det noget for dig? Det er gratis.
https://justgetflux.com/
Avatar billede tingholm Mester
16. september 2015 - 15:40 #3
Hov, havde glemt alt om denne... beklager.
Grunden til jeg tænker på skærmen er at jeg både privat og på tidligere job har siddet foran skærmen hele dagen uden problemer, men kan selvfølgelig også være mig der er blevet nogle år ældre ;)

Smider i svar, så deler jeg points mellem jer