Avatar billede jkn83 Praktikant
22. april 2015 - 19:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Samsung Smart TV kan ikke finde kanaler

Hej.

Har lige erhvervet mig et Samsung UE32H5505 Smart TV, men i søgen efter kanalerne, må jeg desværre give op.

Har kabeltv fra yousee (DVB-C), har forsøgt at køre med følgende indstillinger:
Netværks ID: 100, 110, 130
Frekvens: 143000
Modulation: 64
Symbolhastighed: 6875

I søgeindstillingerne kan jeg kun vælge digitale kanaler og hurtig søgning.

Den søger i godt 1 - 3 sekunder og kommer derefter tomhændet frem.

Nogen med en løsning til ovenstående? Takker
Avatar billede kurtba Ekspert
23. april 2015 - 00:54 #1
Avatar billede jkn83 Praktikant
23. april 2015 - 05:40 #2
Korrekt, som ikke hjalp meget. Har brugt guiden, som du måske kan se ud fra søge indstillingerne.

Har fundet nogle af kanalerne, ved at bruge Finland som stedet jeg bwfinder mig, her ser det ud til den finder dem på frekvens 154000?

Syntes godt nok det er noget rod...
Avatar billede MADOlsen Forsker
23. april 2015 - 10:12 #3
Finder du kanalerne, hvis du kører en fuld søgning?
Avatar billede jkn83 Praktikant
23. april 2015 - 11:39 #4
Der er ikke mulighed for at køre fuld søgning som beskrevet i spørgsmålet/problemet
Avatar billede MADOlsen Forsker
23. april 2015 - 11:47 #5
Hmm, det lyder mystisk. Det har man altid kunnet på de Samsung TV'er fra H-generationen, som jeg har pillet ved.

Er du sikker på, at det ikke lader sig gøre på en eller anden måde?
Avatar billede jkn83 Praktikant
23. april 2015 - 12:16 #6
Kan hverken vælge analoge kanaler ved kabel søgning, eller andet en hurtig søgning. Og ja det finder jeg også lidt mystisk.

Kanalerne jeg har fundet indtil videre er også på den forkerte frekvens...?
Avatar billede jkn83 Praktikant
02. maj 2015 - 19:54 #7
Jeg har fundet en løsning.
Læste på en anden side, en der havde samme problem med et andet fjernsyn, hvor han forsøgte med kortere kabel.

Har forstærker på ved kabel indgang i huset, derfra videre til 3 fjernsyn og internettet. De 2 fjernsyn deler samme kabel med et T-stykke ude i skunken, hvor det fjernsyn der har været problemer med, er sidst på linien.

Fik trukket nyt kabel fra forstærkeren ud til det enkelte fjernsyn, og så fandt den alle kanalerne.

Så håber nogen med lignende problemer finder denne løsning brugbar :)
(forsøg med kort ledning så tæt på indgangen i huset for kabel tv, til TV'et og lav en kanalsøgning).