Avatar billede vifa Novice
22. april 2015 - 23:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til CSS

Hej,

Jeg er ved at lave en hjemmeside som jeg bygger op vha. tre divs.

<Menu>
<Indhold>
<Bund>

Min bund div er absolute positioneret fra bunden: Bottom: 0;
Min indhold div er relative positioneret, og her har jeg problemer med at sætte en margin-bottom, da den laver dens margin ud fra selve bunden af siden, i stedet for min bund div. De to div kommer derfor enten til at overlappe hinanden eller rammer ikke slet sammen.

Er der nogle der har forslag til hvordan jeg afhjælper dette ?

Mvh.
Avatar billede Slater Ekspert
23. april 2015 - 07:59 #1
Det er et af de tilbagevendende problemer med CSS, og der er mange løsninger på det, mange af dem rigtig dårlige. Her er en af de bedre: http://www.cssreset.com/demos/layouts/how-to-keep-footer-at-bottom-of-page-with-css/
Avatar billede vifa Novice
26. april 2015 - 20:07 #2
Tak for hjælpen, det gav da lidt inspiration.
Hvis du smider et svar op lukker jeg tråden.
Avatar billede Slater Ekspert
27. april 2015 - 08:08 #3
Så gerne, hvis du føler det var svar nok.