Avatar billede peterscl Juniormester
23. april 2015 - 11:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gem med et filnavn fra en celle

Jeg har et Excel ark vi bruger til at lave tilbud i. Når jeg gemmer tilbuddet vil jeg gerne have at Excel automatisk tag det der står i en bestemt celle (tilbuds nr. & navnet på kunden) og bruger det til fil navnet når jeg gemmer filen så jeg ikke selv skal skrive det igen.

Hvordan gør men det?

/Claus
Avatar billede natkatten Mester
23. april 2015 - 12:41 #1
Ved hjælp af VBA ("en makro"). Se dette eksempel:

http://gratisupload.dk/f/8rc1xpovq9/
Avatar billede jens48 Ekspert
23. april 2015 - 12:48 #2
Det kan f. eks. gøres med denne lille makro. Husk at rette sti og evt. celle adresse med navn.

Sub SaveSheet()
Dim x As String
x = Range("C1")
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\DitStiNavn\" & x & ".xlsm", FileFormat _
        :=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False
End Sub
Avatar billede peterscl Juniormester
24. april 2015 - 08:59 #3
Tak