Avatar billede bumble Praktikant
23. april 2015 - 21:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Køb af bedst mulig gamerpc, til maksimalt 10.000kr.

Min nevø skal have sig en gaming computer, og jeg vil gerne hjælpe ham, da jeg har købt nogle computere igennem tiden, og har en ide om hvilke mærker der er gode. Men jeg er dog lidt i tvivl om hvor der måske bør spares, for at have råd til andre upgrades, for at få det bedst mulige outcome.

Jeg har kigget lidt på Tomshardware/Edbpriser, for at forsøge at finde de rigtige komponenter, hvor der ikke bliver betalt helt absurd mange penge, for fx. et GeForce 980 GTX.

Jeg fandt ud af at Topdata benytter Asus, som jeg også selv har gjort i rigtig mange år, de leverer gode hastigheder, og jeg har aldrig haft problemer med at det er gået i stykker eller har voldt problemer.

Vi er meget enige om at det her er en rigtig god base for det han gerne vil have:
http://topdata.dk/product.asp?product=9913

Min nevø vil meget gerne have i7. Men jeg er i tvivl om hvorvidt merprisen for i7, er den rette måde at bruge pengene på, fordi i så fald, vil han formentlig være nødsaget til at gå på kompromis ifht. ssd og harddisk.
Med andre ord, hvis i ser på den side, hvad vil i så anbefale for at få den bedst mulige gaming computer, for maksimalt 10.000kr?
Avatar billede bumble Praktikant
23. april 2015 - 21:30 #1
Argumenter/forklaringer må meget gerne medfølge de specifikke valg, og ikke bare en konkret løsning.
Derudover vil min nevø meget gerne have vandkøling, er der noget der taler imod vandkøling? (Topdata installerer computeren, så evt. besværligheder ifht. installation, betyder ikke noget)
Avatar billede bumble Praktikant
23. april 2015 - 21:55 #2
Jeg tror faktisk jeg fandt løsningen nu. Tidligere har jeg været meget fast besluttet på 16gb ram, men efter samtale med min nevø, ved jeg han er vandt til at lukke de fleste programmer inden han spiller på sin bærbare pc. Og det er en rigtig let til at opgradere senere, hvis der opstår behov for det.
Jeg er endt ud med at denne opsætning må være den bedste for 10.000kr:

http://topdata.dk/product.asp?product=9913
Opgraderinger:
250gb samsung evo
1tb hdd
Asetek 550l
i7 4790 3,6ghz, 4,0 ghz turbo
650w strømforsyning
Avatar billede buttwipe Juniormester
24. april 2015 - 17:14 #3
En i7 er ikke pengene værd, når det drejer sig om gaming.
Husk Windows licens, hvis en sådan ikke haves.
Avatar billede bumble Praktikant
25. april 2015 - 12:13 #4
Hehe, jeg glemte 2 ting, Windows og DVD-drev. Men vi blev færdige så sent igår/nat, at min nevø han er helt vild efter jeg skal komme igen idag med drev og windows. :D
Anyways, computeren er købt, det gik pludselig hurtigt, han kunne jo ikke vente. Så jeg lukker tråden igen.