Avatar billede frederikellegaard Nybegynder
24. april 2015 - 16:29 Der er 7 kommentarer

Alle filer bliver ink. og ikonerne skifter også til ink.

Alle filer bliver ink. og ikonerne skifter også til ink. kan noget gøre så det bliver normalt igen? alle ikoner har også skiftet logo til et windows medie player. og kan ikke gendanne min computer til et tidligere tidspunkt da der står at der ikke er nogen.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. april 2015 - 16:35 #1
det tyder meget på noget skidt. Fx randsomeware, hvor du skal betale for at få maskinens opsætning og data tilbage. Det må du i givet fald ikke betale til.
hvis du stadig kan køre programmer, så er der https://www.malwarebytes.org/mwb-download/ (tag freeware, download og kør)
Avatar billede frederikellegaard Nybegynder
24. april 2015 - 16:48 #2
Hej claes
det var fordi at min ven sendte en fil over skype også kom jeg til at sætte kryds på at den skulle åbne alle filerne eller noget som det :)  også ændrede alle filerne sig til det samme logo :)
Avatar billede claes57 Ekspert
24. april 2015 - 17:52 #3
Så er det næppe alle filer, men en bestemt type - fx alle dine dokumenter. Højreklik på en af de rettede, og vælg åben med - og så vælg standardprogram. Så kan du vælge fx word, og få dine dok med korrekt ikon.
Avatar billede frederikellegaard Nybegynder
25. april 2015 - 15:31 #4
Altså der står åben med også kommer der mange forskellige frem men standartprogram den kan jeg ikke finde :/ men jeg ville åbne noget som spotify? hvordan kan jeg gøre det når ingen af dem er spotify
Avatar billede claes57 Ekspert
25. april 2015 - 15:46 #5
standardprogram - dvs du vælger det program, som filen skal åbnes med fremover. Der er ikke noget, der hedder standardprogram.
Så hvis du har højreklikket på et dokument, så vælger du fx word.

Den fil, der skal åbnes med spotify (eller andet, der ikke er på listen) der vælger du 'vælg standardprogram, og så 'flere indstillinger' - og så skal du selv finde frem til fx spotify exe-filen på din harddisk.
Det kan du fx let finde ved først at finde spotify i din startmenu. Her højreklikker du på den, og vælger egenskaber. Så kan du i feltet 'destination' se placeringen og navnet på filen, du skal bruge.
Avatar billede frederikellegaard Nybegynder
25. april 2015 - 18:16 #6
ved ikke rigtigt. kan ikke rigtigt få det til at virke. tror det er noget med at åbne med en anden fil. altså en ink fil så alt åbnes i windows media player men når jeg gør som du gøre står der åben med også står der øverst anbefalede også kommer logoet frem og hvad den hedder. og neden under står der 'andre' også kommer skype, csgo, og mange andre programmer også når jeg trykker gennemse som der står nederst kommer der en masse mapper frem med navne på andre programmer.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. april 2015 - 18:26 #7
Ring til en ven og få hjælp. Jeg kan ikke se hvad du laver, og vi ender med at køre i ring. Du er ude, hvor du ikke kan bunde.