Avatar billede hasingh928 Nybegynder
25. april 2015 - 09:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort hukommelse problemer! - Hjælp !!

Hej Eksperter!

Jeg har endelig fået købt og installeret GTA 5 [PC].
Næsten alt virker..
Mit grafikkort:
Chip-type: GeForce GTX 550 Ti
DAC-type: Integrated RAMDAC
Kortstreng: GeForce GTX 550 Ti

Samlet tilgængelig grafikhukommelse: 4095 MB
Dedikeret skærmkorthukommelse: 1024 MB
Systemets skærmkorthukommelse: 0 MB
Delt systemhukommelse: 3071 MB

Problemet er, at jeg gerne vil have mine 3071 MB over til Dedikeret skærmkorthukommelse, da jeg ikke kan køre højere end 1366x768 opløsning i GTA 5, på grund af at jeg overskrider 1024 MB.

- Ved i hvorfor mit grafikkort deler 3071 MB til systemet, og ved i hvordan jeg kan fikse dette.

Alt andet virker ellers.

- Hilsen Harry Singh
150 Point som belønning, og et stort tak. :)

(Der står også inde i "DxDiag" filen, at min hukommelse er 4095 MB)
Avatar billede Slater Ekspert
25. april 2015 - 10:25 #1
Det er ikke dit grafikkort der deler med systemet, det er systemet der deler med grafikkortet. Et 550 Ti har kun 1 GB VRAM.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. april 2015 - 16:12 #2
En anden ting er framerate - jeg ville heller ikke være sikker på om en 550Ti'er kan trække GTA-V nogenlunde flydende i en højere opløsning.

Prøv i stedet at skrue lidt på settings i spillet, så du får en fornuftig hastighed ved at slå "eye candy" fra.
Avatar billede hasingh928 Nybegynder
26. april 2015 - 14:19 #3
Jeg har på en måde selv fikset det, kører dog stadig 1024 MB, men i GTA 5 har jeg sat DirectX versionen ned til 10 istedet for 11, det gør så at jeg kan komme op og nå min optimale opløsning.

- viperine:
Det giver på en måde god mening, men forstår ikke hvorfor der så står at jeg kører 4,1 Gbps i Memory Clock, men Standard Memory Config står der 1024.
Link: http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-550ti/specifications

Min viden indenfor grafikkort, er ikke lige det bedste, det må i undskylde.

- CRKrogh:
Som sagt lidt længere oppe i denne kommentar, har jeg skruet ned for mine settings og ændret DirectX versionen, computerens memory kører nu 998 MB / 1024 MB fullscreen, hvor jeg har slået mange ting fra.

- Hvis der ikke er andre løsninger eller forslag, vil CRKrogh og viperine ikke smide et svar, så kan i dele de 150 point.

- Mange tak for hjælpen :P
Avatar billede Slater Ekspert
26. april 2015 - 20:24 #4
Memory clock har intet med mængden af hukommelse at gøre. Som du kan se regnes det i Gbps, altså gigabit per sekund. Det er en overførselshastighed. Det indikerer hvor hurtigt grafikkortet kan læse og skrive til hukommelsen, ikke hvor meget der kan være.

Dit grafikkort har 1 GB (eller 1024 MB) video-RAM. Hvis du vil benytte grafikindstillinger der kræver mere VRAM end det, så er der kun den løsning at opgradere grafikkortet.
Avatar billede hasingh928 Nybegynder
27. april 2015 - 18:07 #5
Tak for hjælpen :)