Avatar billede mikkel45 Novice
25. april 2015 - 10:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Scan til stregtegning / vector

Hej
Jeg arbejder med at betjene en CNC standser (trumatic 500)
En af mine arbejdskoleger har spurgt mig om jeg i aluminium kan standse en kopi af et par pakninger til hans knallert/motorcykel.
Jeg har prøvet at scanne pakningerne i "gray"
Jeg har adgang til Autocad, men har slet ingen kendskab til programmet.
For at jeg kan "toole" tegningen i Jetcam, skal jeg have scanningen lavet om til stregtegning
Jeg har prøvet at lege lidt med AutoCAD, men det er umiddelbart for svært for mig, så må smide håndklædet i ringen, og håber der er en her der kan hjælpe mig.
Jeg har læst mig frem til at det skal gemmes i PDF, så der har jeg gjort.
Filerne har jeg gemt på http://gupl.dk/a/1fgzeo59
Øverst, har jeg lagt de scannede pakninger, og nederst har jeg lagt et billede fundet på Google, for at vise hvordan det skal se ud.
Hvis der er en der vil gøre det for mig vil jeg være meget taknemmelig, men jeg vil også gerne vide hvordan i gør det
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
25. april 2015 - 15:04 #1
Jeg kender intet til AutoCAD, men bruger Adobe Illustrator.
Der tegnes med vektorgrafik oven på det scannede billede ved at afsætte ankerpunkter og herfra trække kurver rundt om emnet.
http://finnrasmus.dk/pakninger.pdf
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
27. april 2015 - 07:36 #2
Illustrator kan også gemme i AutoCAD format.
http://finnrasmus.dk/pakninger.dwg
Avatar billede mikkel45 Novice
25. maj 2015 - 17:20 #3
Ups, det må du virkelig rigtig meget undskylde. jeg havde totalt i min stress glemt mit spørgsmål her, jeg har desværre heller ikke haft tid til at se ret meget på det,andet end at de ser 112% rigtigt ud
Men hvis du lige vil lægge et svar, skal jeg give dig dine velfortjente point

1000 tak for hjælpen
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
25. maj 2015 - 20:03 #4
Så håber jeg, at det virker.
Avatar billede mikkel45 Novice
22. juni 2015 - 10:00 #5
Undskyld mine sene svar. er desværre temmelig syg
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
22. juni 2015 - 10:26 #6
Helt ok. Jeg håber for dig, at det ikke er alvorligt.
Avatar billede mikkel45 Novice
24. juni 2015 - 10:58 #7
1000 tak, det er det desværre