Avatar billede MarkTopper Nybegynder
26. april 2015 - 09:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Julelys fra stik til batteri?

Jeg har 3 x julelys som jeg godt kunne tænke mig at få sat op i haven, men lyster ikke ligefrem at der skal et stik gennem havedøren.

Så tænkte, kan man smide et batteri til af nogen art? (Eller måske et bilbatteri?)

Mine julelys står til 230V/50Hz hver.
Avatar billede finb Ekspert
26. april 2015 - 13:41 #1
Det HAR du spurgt om !!
http://www.eksperten.dk/spm/1002732  !!
Avatar billede 220661 Ekspert
26. april 2015 - 20:07 #2
Du kan godt bruge et bilbatteri, men så skal du have en inverter der laver 12 volt om til 220 volt. De billigste af disse koster fra ca 300 kr, og så skal du også have et batteri + at du skal forvente opladning af bil batteriet ind imellem.
Men et 220 volt stik gennem væggen direkte gennem væggen fra en af de andre stik kontakter indefra havde været en bedre løsning.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. april 2015 - 20:09 #3
Og det skal en elektriker jo så lave for dig.