Avatar billede cjjessen Novice
26. april 2015 - 21:56 Der er 1 løsning

Dobbelt interpolation i Excel eller VBA

Hej programmører.

Når jeg laver beregningsprogrammer i Excel har jeg tit brug for at interpolere i en tabel, hvor jeg vandret (x) har indgangsværdier, det kan være 1,2,3,4,5...og lodret nedad har endnu nogle indgangsværdier (y), det kan også være 1,2,3,4,5...og i alle felter i tabellen er der givne værdier som der kan interpoleres imellem.
Har jeg foreksempel x=4,68 og y=3,29 og vil interpolere i begge retninger og skal finde mellemliggende værdier i tabellen, hvordan kan det gøres let med en VBA kode??? Puha alt det manuelle interpolationsarbejde i Excel fylder og er besværlig.
Summering: Den skal lave opslag langs x og opslag langs t og samtidig interpolere. Håber det giver mening ellers kan jeg sende et Excelark med en opstilling:) Jeg benytter Office 2010, Windows 7, hvis der kan hjælpe.
Håber I kan hjælpe.
Med venlig hilsen
Claus Jessen
Avatar billede cjjessen Novice
25. juli 2015 - 08:54 #1
Tråden lukkes