Avatar billede bogen Nybegynder
27. april 2015 - 10:10 Der er 3 kommentarer

Min PC "fryser".

Min PC "fryser" et par minutter inde i startprocessen. Herefter begynder blæseren at arbejde med tiltagende styrke. Jeg kører Windows 7.
(det er muligt at arbejde med simple processer i tilstanden "Fejl - med kommandoprompt").

Mvh bogen
Avatar billede 220661 Ekspert
27. april 2015 - 17:00 #1
Hej og velkommen til.
Start den op i fejlsikret tilstand med kommandoprompt. Gå i start-kør og skriv msconfig. Gå herefter i start fanen og deaktiver alt på nær opstart af antivirus og evt touch pad hvis det er en bærbar.
Kan den så starte helt op?

Kan den det, så prøv evt at tjekke om du kan se noget i logfilen der logges ved opstart.
Her højreklikker du på computer og vælger administrer-logbog.
Kig under Windows logger og se i fanerne her om du kan se hvilket program der laver balladen.
Avatar billede bogen Nybegynder
28. april 2015 - 10:17 #2
Hej 220661
Tak for dine gode råd vedr. min "frosne" PC!
Desværre synes det ikke at løse problemerne. Jeg overvejer om det kan skyldes rent tekniske problemer - med den hårdtarbejdende blæser og måden PCèn lukker ned?

Mvh bogen
Avatar billede 220661 Ekspert
28. april 2015 - 17:20 #3
Prøv at tjekke disken for fejl med chkdsk.
Gå ind i Computer og højreklik på C drevet og vælg egenskaber.
Her mener jeg du skal i funktioner og vælge at tjekke disken. Afkryds begge muligheder i boksen der fremkommer og vælg ok.
Den vil nu sige at den skal genstartes for at udføre tjek af disk.
Det siger du ja til.

Hvis dette ikke løser dit problem så skal du prøve at tjekke om systemfilerne er i den rette version. Det gøres med sfc /scannow :
http://www.sevenforums.com/tutorials/1538-sfc-scannow-command-system-file-checker.html
Hav en Windows cd i hvis du har sådan en under dette tjek.