Avatar billede Slettet bruger
27. april 2015 - 10:58 Der er 2 kommentarer

Logo med gennemsigtig baggrund *Hjælp*

Hej derude!
Nu er jeg ikke ekspert i illustrator, såå jeg har brug for hjælp, - jeg har lavet et logo som har hvid tekst og gennemsigtig bagrund - da det skal trykkes på tøj..

Men hver gang jeg skal gemme det til en PDF fil, som trykkeriet vil have - så kan det ikke ses i PDF'en - for baggrunden er hvid..

Jeg kan simpelhen ikke 'knæække' den - er der nogle som kan hjælpe??

Takker på forhånd :-)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
27. april 2015 - 11:54 #1
Indeholder logoet andet end tekst og er der flere farver?
Hvis der kun er tale om en hvid tekst og ikke andet, og hvis trykkeprocessen er offset eller lignende (ikke print), skal du aflevere logoet som sort.
Trykkeriet fremstiller en offset plade, og farven på trykket bliver den, som de hælder i farvekarret på trykkemaskinen.
Husk at aftale, at den skal være hvid.
Avatar billede prodic Mester
27. april 2015 - 11:55 #2
Du har 2 muligheder - kontakte trykkeriet for nærmere specifikationer på hvordan de vil have leveret filen eller den nemme løsning: send dem filen og fortæl dem at logoet er hvidt. Vedhæft evt. et andet eks. med logoet i farver.
Det bør ikke være noget problem.

Alternativt kan du sende dem både en pdf og selve ai filen.