Avatar billede Jensen1603 Nybegynder
27. april 2015 - 11:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

W8.1 multibrugs licens?

Hej!

jeg står og skal finde dele til en ny stationær, og er så godt som færdig med den del.

Jeg mangler bare Windows!

Jeg vil gerne købe mig en Windows 8.1, som har en licens nøgle, man bare kan bruge om og om igen. Altså så det ikke er nødvendigt at skulle ud og købe ny windows licens, hvis det går galt.

På forhånd tak!
Avatar billede claes57 Ekspert
27. april 2015 - 15:26 #1
fx http://e-gear.dk/windows-8-64-bit.html
men du kan også få den på dvd (meget praktisk at have) hos fx
http://www.bygpc.dk/produkt/microsoftwindows8.1homepremium64bitoemdvd/4125
der er home og pro - tag pro.
Og så kan du jo slut på sommeren opgradere gratis til win10.
Avatar billede Jensen1603 Nybegynder
27. april 2015 - 15:36 #2
hvis jeg køber pro versionen, kan jeg så bruge den på flere pc'er? (Selvfølgelig på mine egne) Altså, bruge den samme licens nøgle, flere gange? :)
Avatar billede claes57 Ekspert
27. april 2015 - 15:46 #3
nej - kun til én pc. I win7 kunne man købe en 3-pak family - men det har de ikke i win8.
Avatar billede Jensen1603 Nybegynder
27. april 2015 - 16:01 #4
Nå... Jamen det er der så ikke noget at gøre ved!
Jeg siger tak!
- Du opretter bare et svar - så finder jeg lige ud af hvordan man gi'r points'ne.. :)
Avatar billede claes57 Ekspert
27. april 2015 - 17:06 #5
Bare klik i svar selv - så kan du bagefter acceptere det som svar på spg, og du har point til en anden gang.
Det er surt, at M$ lod familie-pakkerne udgå - men det har nok været for svært at styre med hele 3 maskiner og et licensnummer. De burde måske indføre it til styring (ironi kan forekomme).
Avatar billede Jensen1603 Nybegynder
27. april 2015 - 17:19 #6
Jeg siger tak så! :)

Hehe, ja, det er lidt Ærgerligt. De skulle måske selv opdatere til 8.1 nu, og så 10 når de gør det offentligt ;) måske de stadig kører XP. hvem ved :p