Avatar billede arnepedersen Forsker
27. april 2015 - 15:31 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Min PC er blevet meget langsom.

Jeg redigerer video og bruger Pinnacle studio14 Ultimativ.
Det plejer at køre rimeligt, men nu har jeg fået problemer.
Hele min PC arbejder langsomt og specielt Pinnacle "fryser" så skærmen bliver hvid så jeg må starte forfra.

Jeg har kørt en AdwCleaner der ser sådan ud. Ved ikke om i kan få noget ud af den.

# AdwCleaner v4.202 - Logfile created 27/04/2015 at 15:08:54
# Updated 23/04/2015 by Xplode
# Database : 2015-04-23.2 [Server]
# Operating system : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (x64)
# Username : Arnes-Pc - ARNES-PC-PC
# Running from : C:\Users\Arnes-Pc\Downloads\adwcleaner_4.202 (1).exe
# Option : Cleaning

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\ProgramData\Fighters
Folder Deleted : C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Fighters
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\Babylon
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\Fighters
Folder Deleted : C:\Windows\SysWOW64\config\systemprofile\AppData\Roaming\Fighters
Folder Deleted : C:\Program Files\Babylon
Folder Deleted : C:\Users\Arnes-Pc\AppData\Roaming\Solvusoft
Folder Deleted : C:\Users\Arnes-Pc\AppData\Roaming\Fighters
Folder Deleted : C:\Users\Arnes-Pc\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\gighmmpiobklfepjocnamgkkbiglidom
File Deleted : C:\Windows\System32\roboot64.exe

***** [ Scheduled tasks ] *****

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\eofcbnmajmjmplflapaojjnihcjkigck
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Office\Powerpoint\Addins\babylonofficeaddin.officeaddin
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Office\Word\Addins\babylonofficeaddin.officeaddin
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\BabylonHelper.EXE
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\BabylonOfficeAddin.OfficeAddin
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\BabylonOfficeAddin.OfficeAddin.1
Value Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run [CommonToolkitTray]
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{6536801B-F50C-449B-9476-093DFD3789E3}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{6AC0BB10-C922-45E2-857D-2A368FE749E5}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{6E993643-8FBC-44FE-BC85-D318495C4D96}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{928FE5E7-D557-46B7-8AF6-17ACCE1FB4ED}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{F310F027-15CB-4A7F-B10D-3A4AFB5013A5}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{928FE5E7-D557-46B7-8AF6-17ACCE1FB4ED}
Key Deleted : HKCU\Software\Fighters
Key Deleted : HKCU\Software\Local AppWizard-Generated Applications
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Fighters
Key Deleted : HKU\.DEFAULT\Software\Local AppWizard-Generated Applications
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\FULL-DISKfighter
Data Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings [ProxyOverride] - *.local

***** [ Web browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.17728

-\\ Google Chrome v42.0.2311.90

[C:\Users\Arnes-Pc\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Web Data] - Deleted [Search Provider] : hxxp://www.search.ask.com/web?tpid=ORJ-SPE&o=APN11406&pf=V7&p2=^BBE^OSJ000^YY^DK&gct=&itbv=12.18.0.82&apn_uid=72014534-7862-4687-83A2-CDBC6D6F7CF2&apn_ptnrs=BBE&apn_dtid=^OSJ000^YY^DK&apn_dbr=ie_11.0.9600.17344&doi=2014-11-06&trgb=IE&q={searchTerms}&psv=&pt=tb
[C:\Users\Arnes-Pc\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Web Data] - Deleted [Search Provider] : hxxp://search.findwide.com/serp?guid={CA3AF2E3-FEBF-4C92-B8D3-B8B5B0B950A8}&action=default_search&serpv=22&k={searchTerms}
[C:\Users\Arnes-Pc\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Web Data] - Deleted [Search Provider] : hxxp://vosteran.com/results.php?f=4&q={searchTerms}&a=vst_frg01_15_02_ch&cd=2XzuyEtN2Y1L1Qzu0CtD0Fzz0D0AtB0AtDyDzy0BtDyEtAtAtN0D0Tzu0StCtCtDyCtN1L2XzutAtFyBtFtCtFtBtN1L1CzutCyEtBzytDyD1V1ByEtN1L1G1B1V1N2Y1L1Qzu2SyDtBtB0DtD0A0BzytG0FyEyBtCtG0A0E0FtBtGyEyC0A0BtGyBtCyDyCyB0CyCyB0EyEtB0B2QtN1M1F1B2Z1V1N2Y1L1Qzu2S0D0CyEzzzz0Dzz0AtGyCtByEzytGyEzyzy0EtG0A0EyD0AtGyB0DtD0D0DtA0FyB0C0B0A0D2Q&cr=1890184500&ir=
[C:\Users\Arnes-Pc\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Web Data] - Deleted [Search Provider] : hxxp://search.tb.ask.com/search/GGmain.jhtml?p2=^XN^xdm101^S10645^dk&si=CIXZqaGa9MACFaSQcgodXboAZQ&ptb=A3F9AC9F-BAAC-4192-8832-86CE4B4A2B49&psa=&ind=2014092202&st=sb&n=780c9baa&searchfor={searchTerms}
[C:\Users\Arnes-Pc\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Web Data] - Deleted [Search Provider] : hxxp://feed.safefinder.com/?p=mKO_AwFzXIpYRa8ldwnKG51HJOT1XRoA82gVkpXjhe_dNjBMtIx1eAo2lrOzhoaW9jGobj-_hykoLS_rr8QEXU9XYYbw3hP3nWqsiihWt2MsdxXK1pK_io2n6n6F56CObVBgjfF5wGutw3S8Xfgwd49BiI7DQofy2ziyyG49zTy2Yk40dhQqsPPZQs9009NovMS5i9o,&q={searchTerms}
[C:\Users\Arnes-Pc\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Secure Preferences] - Deleted [Extension] : eofcbnmajmjmplflapaojjnihcjkigck
[C:\Users\Arnes-Pc\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Secure Preferences] - Deleted [Extension] : gighmmpiobklfepjocnamgkkbiglidom
[C:\Users\Arnes-Pc\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Secure Preferences] - Deleted [Startup_URLs] : hxxp://vosteran.com/?f=7&a=vst_secureddownload_14_47_ie&cd=2XzuyEtN2Y1L1Qzu0CtD0Fzz0D0AtB0AtDyDzy0BtDyEtAtAtN0D0Tzu0StCtDyDtAtN1L2XzutAtFyCtFtBtFtDtN1L1CzutCyEtBzytDyD1V1StN1L1G1B1V1N2Y1L1Qzu2SyDtDzy0DyD0CyBtAtGyB0C0CyDtG0D0BzyyDtG0A0DyBtAtGyDtB0BtDtD0C0BzytA0B0Azz2QtN1M1F1B2Z1V1N2Y1L1Qzu2StDtAtAtCtA0Azy0BtGyB0ByBtBtGyE0A0A0AtGzz0A0CyEtG0DtD0C0BtCtCtBtCtB0FtBtC2Q&cr=1205024287&ir=

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [5003 bytes] - [19/04/2015 11:26:20]
AdwCleaner[R1].txt - [5543 bytes] - [27/04/2015 15:04:28]
AdwCleaner[S0].txt - [5424 bytes] - [27/04/2015 15:08:54]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [5483  bytes] ##########

Min PC er Aspire 5750 64 bit med 4GB ram.
Jeg bruger Windows 7 Home Premium.

Håber virkelig i kan hjælpe mig.
Mvh. Arne
Avatar billede claes57 Ekspert
27. april 2015 - 15:40 #1
så malwarebytes også
https://www.malwarebytes.org/antimalware/
et stykke ned på siden, hvor den sammenligner free og premium - der kan du hente free direkte - klik download.
Lad den skanne og rense også.
Avatar billede arnepedersen Forsker
27. april 2015 - 16:09 #2
Den har jeg allerede. Den viser intet.
Kan du se årsagen til min PC kører langsomt?

Er der andet jeg kan gøre, jeg har på fornemmelse at der kører en del i baggrunden som er årsagen, kan det være det?

Ved godt jeg kan se opstart i CCleaner, men jeg tør ikke rigtigt at fjerne noget. Kan du se hvad jeg roligt kan deaktivere.

Ja    HKCU:Run    CAHeadless    Adobe Systems Incorporated    C:\Program Files\Adobe\Elements 13 Organizer\CAHeadless\ElementsAutoAnalyzer13.exe
Ja    HKCU:Run    CCleaner Monitoring    Piriform Ltd    "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR
Ja    HKCU:Run    GoogleChromeAutoLaunch_9E6BFC22942F7F2AD41632B81E8B7452    Google Inc.    "C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --no-startup-window
Ja    HKCU:Run    IE New Window Maximizer    jiiSoft    C:\Program Files (x86)\IE New Window Maximizer\iemaximizer.exe
Ja    HKCU:RunOnce    Uninstall C:\Users\Arnes-Pc\AppData\Local\Microsoft\SkyDrive\17.0.4035.0328\amd64    Microsoft Corporation    C:\Windows\system32\cmd.exe /q /c rmdir /s /q "C:\Users\Arnes-Pc\AppData\Local\Microsoft\SkyDrive\17.0.4035.0328\amd64"
Ja    HKLM:Run    AdobeAAMUpdater-1.0    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\OOBE\PDApp\UWA\UpdaterStartupUtility.exe"
Ja    HKLM:Run    ArcadeMovieService    CyberLink Corp.    "C:\Program Files (x86)\Acer\clear.fi\Movie\clear.fiMovieService.exe"
Ja    HKLM:Run    AvastUI.exe    Avast Software s.r.o.    "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe" /nogui
Ja    HKLM:Run    BackupManagerTray    NTI Corporation    "C:\Program Files (x86)\NTI\Acer Backup Manager\BackupManagerTray.exe" -h -k
Ja    HKLM:Run    CanonMyPrinter    CANON INC.    C:\Program Files\Canon\MyPrinter\BJMyPrt.exe /logon
Ja    HKLM:Run    Dolby Advanced Audio v2    Dolby Laboratories Inc.    "C:\Dolby PCEE4\pcee4.exe" -autostart
Ja    HKLM:Run    EgisTecPMMUpdate    Egis Technology Inc.    "C:\Program Files (x86)\EgisTec IPS\PmmUpdate.exe"
Ja    HKLM:Run    EgisUpdate    Egis Technology Inc.    "C:\Program Files (x86)\EgisTec IPS\EgisUpdate.exe" -d
Ja    HKLM:Run    ETDCtrl    ELAN Microelectronics Corp.    %ProgramFiles%\Elantech\ETDCtrl.exe
Ja    HKLM:Run    HotKeysCmds    Intel Corporation    C:\Windows\system32\hkcmd.exe
Ja    HKLM:Run    IAStorIcon    Intel Corporation    C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe
Ja    HKLM:Run    IgfxTray    Intel Corporation    C:\Windows\system32\igfxtray.exe
Ja    HKLM:Run    IJNetworkScanUtility    CANON INC.    C:\Program Files (x86)\Canon\Canon IJ Network Scan Utility\CNMNSUT.exe
Ja    HKLM:Run    IntelTBRunOnce    Microsoft Corporation    wscript.exe //b //nologo "C:\Program Files\Intel\TurboBoost\RunTBGadgetOnce.vbs"
Ja    HKLM:Run    iTunesHelper    Apple Inc.    "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
Ja    HKLM:Run    LManager    Dritek System Inc.    C:\Program Files (x86)\Launch Manager\LManager.exe
Ja    HKLM:Run    NUSB3MON    Renesas Electronics Corporation    "C:\Program Files (x86)\Renesas Electronics\USB 3.0 Host Controller Driver\Application\nusb3mon.exe"
Ja    HKLM:Run    Persistence    Intel Corporation    C:\Windows\system32\igfxpers.exe
Ja    HKLM:Run    Power Management    Acer Incorporated    C:\Program Files\Acer\Acer ePower Management\ePowerTray.exe
Ja    HKLM:Run    RtHDVBg    Realtek Semiconductor    C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVBg64.exe /FORPCEE4
Ja    HKLM:Run    RtHDVCpl    Realtek Semiconductor    C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVCpl64.exe -s
Ja    HKLM:Run    SuiteTray    Egis Technology Inc.    "C:\Program Files (x86)\EgisTec MyWinLockerSuite\x86\SuiteTray.exe"
Ja    HKLM:Run    SWPROguard        C:\Program Files (x86)\Fighters\SPYWAREfighter\swprotray.exe
Ja    HKLM:Run    Wondershare Helper Compact.exe    Wondershare    C:\Program Files (x86)\Common Files\Wondershare\Wondershare Helper Compact\WSHelper.exe
Ja    HKLM:RunOnce    20150107    AVAST Software    C:\Program Files\AVAST Software\Avast\setup\emupdate\e7cd4a90-1299-4a61-88f2-ac374a67ea32.exe /check
Avatar billede 220661 Ekspert
27. april 2015 - 16:53 #3
Følgende havde jeg deaktiveret opstart af:

Ja    HKCU:Run    CCleaner Monitoring    Piriform Ltd    "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR
Ja    HKCU:Run    GoogleChromeAutoLaunch_9E6BFC22942F7F2AD41632B81E8B7452    Google Inc.    "C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --no-startup-window
Ja    HKLM:Run    ArcadeMovieService    CyberLink Corp.    "C:\Program Files (x86)\Acer\clear.fi\Movie\clear.fiMovieService.exe"
Ja    HKLM:Run    iTunesHelper    Apple Inc.    "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
Ja    HKLM:Run    Wondershare Helper Compact.exe    Wondershare    C:\Program Files (x86)\Common Files\Wondershare\Wondershare Helper Compact\WSHelper.exe

Hvad skete der med denne her?
http://www.eksperten.dk/spm/1003252
Avatar billede claes57 Ekspert
27. april 2015 - 17:03 #4
du får lige et link til microsoft-legetøj.
https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx
hent og kør. Med det kan du fjerne hak i programmer, der starte med pc - og hvis den ikke var godt, så sætter du hak i igen. Brug: tag 2-3 af de underlige, skriv dem ned (hvis du skal rette tilbage). Ret og test.
Jeg ville se på:
en mærkelig - den er runonce, så den skal være væk, ellers er der fejl
RunOnce    Uninstall C:\Users\Arnes-Pc\AppData\Local\Microsoft\SkyDrive\17.0.4035.0328\amd64
og så også
CCleaner Monitoring    Piriform Ltd
IE New Window Maximizer
SWPROguard (helt ærligt - den har du næppe brug for)
bruger du Acer backup? BackupManagerTray    NTI Corporation
og se på dem fra firmaerne
Egis Technology Inc.
ELAN Microelectronics Corp
Dritek System Inc
Wondershare
ved du, hvad de laver, og vil du det? ellers er de kandidater til fjernelse/deaktivering.
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2015 - 17:05 #5
Ved godt jeg kan se opstart i CCleaner, men jeg tør ikke rigtigt at fjerne noget. Kan du se hvad jeg roligt kan deaktivere.

Du fjerner ikke noget. Du kan AKTIVERE det igen. Se billed.
http://i.imgur.com/ljjTaOC.png
Avatar billede ekspertt Praktikant
27. april 2015 - 17:23 #6
Fjern så meget som muligt fra dit skrivebord - og slet unødvendige filer og programmer som du ikke bruger. Kør desuden en virus scan med programmet: AVG Antivirus.
Avatar billede arnepedersen Forsker
27. april 2015 - 17:29 #7
Claes
Jeg har gjort som du skriver, men det se godt nok uoverskueligt ud. Der er masser af faner, men den lukker op med alt, så det er nok ok.
Men der er et hav af emner og de er inddelt i HKLM-HKCU og mange andre der begynder med HK.
Kunne du eventuelt fortælle hvilke faner de ligger under?
Avatar billede arnepedersen Forsker
27. april 2015 - 17:45 #8
Jeg har godt nok mange ikoner på mit skrivebord (Ca.70)men mener jeg har brug for dem alle. Kan jeg(med fordel) gøre det på en anden måde? Hvordan styrer I det?
Arne
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2015 - 23:05 #9
Ikonerne er vel bare genveje? De kan da ikke sløve PCén.
Det kan jo være så meget, men har du prøvet at undersøge dine RAM som en af de mange mulige fejlkilder?
Avatar billede arnepedersen Forsker
28. april 2015 - 08:34 #10
Nej, jeg har ikke undersøgt mine ram, hvordan undersøger man sine ram for fejl?
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. april 2015 - 08:34 #11
#9 hver gang du åbner eller lukker noget som helst så bliver desktoppen ændret, det betyder at systemet skal bruge ressourcer på at "genopbygge" den desktop man har sat med de ikoner og det hele.

Da jeg i sin tid med IT arbejde havde maskiner hvor der fast skulle være forholds hurtig/simpel adgang til utallige redskaber valgte jeg at oprette en mappe med undermapper på et andet drev end system drevet og i disse undermapper flyttede jeg de mange ikoner over i.

Jeg oprettede så genveje til undermapperne på skrivebordet, så fra et ikonspækket skrivebord til kun de sædvanlige standard ikoner+sølle 8 genveje imod tidligere et overfyldt skrivebord.

Det betød en særdeles mærkbar hastighedsforøgelse på flere områder.
Avatar billede arnepedersen Forsker
28. april 2015 - 10:15 #12
Jensenjs
Jeg har næsten alt liggende på eksterne harddiske, men ca. 70 genveje på skrivebordet. Belaster det mit system?
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2015 - 13:34 #13
#10
Hvis du har mere end 1 ram blok, så tag een af dem ud på skift, og se om din PC kører bedre. Ellers f.eks Microsoft Memory tester
https://www.raymond.cc/blog/test-your-ram-with-microsoft-windows-memory-diagnostic/

#11
Det undrer mig, at hvis det bare er genvejsikoner, at det skulle kunne bruge ressourcer af større betydning. Og som jeg forstår indlæget fra spørger, har det før kørt udmærket med de mange genveje. Men ok, jeg har ikke selv prøvet at køre med så mange genveje på skrivebordet.
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. april 2015 - 16:00 #14
#12
Ja det belaster, men ikke så meget som mange af de ting du i forvejen har kørende, men alt er relativt, hvis din maskine i forvejen er belastet af andet så vil enhver unødvendig belastning lette maskinen mere end man forestiller sig.

Hvis du kan undvære Java nu da NEM-ID i stedet bruger Javascript så vil jeg da anbefale dig at fjerne det.

Og jeg kan se du har ask toolbar på, det er alle IT folks fjende #1.
Den kommer typisk på når man opdaterer Java, da mange ikke er klar over at man ikke skal lade den opdaterer automatisk og heller ikke bare sige ja og ok til alt den foreslår, for så får man ASK toolbar med i pakken.

Når jeg ser på de programmer der er på din maskine, så må jeg spørge, er det den installation der kom med PC'en da du startede den første gang, da den har alle de standard "bloatware" installeret udover dine egne installationer.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. april 2015 - 17:13 #15
#12 Det vil tage længere tid at indlæse systemet med mange ikoner på skrivebordet, og det bruger også mere ram til dette.

Tip: Lav nogle kategoriserede mapper og læg genvejene ind i. Det vil give et bedre overblik.
Personligt har jeg flere mapper liggende.
Man kan have en man kalder for "værktøjer". Her kunne programmer som CCleaner Malwarebytes Revo Uninstaller mm ligge.
En kunne måske hedde "brænderprogrammer", hvis man bruger flere forskellige, heri kunne et video redigerings program måske også ligge.
En kunne hedde "formularer" til de filer man bruger allermest o.s.v.
Her er det kun fantasien der sætter grænsen.
Kun dem man bruger dagligt skal ligge synligt.
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. april 2015 - 18:17 #16
#15
Det er det samme jeg skrev tidligere, måske lidt lettere at forstå :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. april 2015 - 18:26 #17
#16 UPS. Det har du da helt ret i :-) Beklager for dobbeltpost :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2015 - 18:32 #18
@jensenjs og 220661
Hvor meget længere tid til åbning og hvor meget ram forbrug?
Begge dele skal jo ikke blot være tilfældet, men også væsentligt større før det har betydning for spørger.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. april 2015 - 18:51 #19
#18 Det har jeg ikke et tal på hvor lang tid/ mere ram forbrug det giver. Har blot læst det et sted i et it blad at det var en god ide at gøre det, og det er så de oplysninger jeg giver videre :-)

Det er sikkert ikke det store det giver. Det var for mit vedkommende også mere et tip til at få en mere overskuelig skærm at kigge på.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. april 2015 - 18:54 #20
Skal så dertil sige at det er en del år siden jeg læste det, og computerne er jo en del kraftigere i dag. Så det er nok minimalt hvad man får ud af det på en nyere pc.
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2015 - 19:33 #21
Ja det er da rigtig at det som var væsentlig på svagere PCér ikke er så væsentlig mere på nutidens maskiner.
Jeg har også før i tiden set opfordringer til at fjerne AERO og wallpapers for bedre ydelse. Det prøvede jeg uden at opleve nogen som helst forbedring.
Jeg har set lidt på nettet, hvor en enkelt mente det var en fordel, for ham, at fjerne genvejene på skrivebordet, men de andre jeg så, mente ikke det har betydning for ydelsen.
Så jeg tror ikke spørger får noget ud af af fjerne ikonerne. Og når nu han er så glad for dem vil jeg sige, lad dem dog være.
Måske skulle jeg prøve at smide 70 ikoner ud på skrivebordet for at prøve:-)
Avatar billede arnepedersen Forsker
28. april 2015 - 20:08 #22
Dejlig at se i er så hjælpsomme.

jensenjs skriver:
Når jeg ser på de programmer der er på din maskine, så må jeg spørge, er det den installation der kom med PC'en da du startede den første gang, da den har alle de standard "bloatware" installeret udover dine egne installationer.
Det er rigtigt, min PC er købt med en masse programmer. Jeg har fjernet en del, men tør ikke fjerne noget jeg ikke ved om det skader. Jeg er ikke så ferm som jer. Kunne jeg bare formatere det hele og blot installere Windows så ville det være godt. Men maskinen er født med al det skidt, og installations CDérne installerer tilsyneladende alt.
Jeg kan ikke nøjes med Windows.

Derfor ville jeg være glad for hvis jensenjs, eller en af jer andre, kunne fortælle mig hvad jeg med sikkerhed kan fjerne af ting fra original installationen.Især det "bloatware" du henviser til.
Mvh Arne
Avatar billede 220661 Ekspert
28. april 2015 - 20:29 #23
#22 Ok.
Gå i CCleaner-værktøjer-afinstaller programmer.
Gem som fil og kopier indholdet ind i tråden.
Kan se du har installations cd der virker, så det behøver vi ikke at tænke på før der fjernes programmer. Ellers skulle de have været brændt før man sletter :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2015 - 20:29 #24
Hvis du har nøglen til Windows 7 Home Premium kan du, over nettet, hente en ren Iso fra Microsoft.
Hvis du har servicepack 1

http://www.mydigitallife.info/official-windows-7-sp1-iso-from-digital-river/

Men der må jo under alle omstændigheder være nogle opdateringer.

http://www.microsoft.com/en-us/software-recovery
Avatar billede arnepedersen Forsker
28. april 2015 - 20:29 #25
Lige et tillægsspørgsmål:
Da min PC er en 64 bit, og mange programmer installerer både 32 og 34 bit. Kan jeg så med sindsro fjerne alt på maskinen der er 32 bit?
Avatar billede arnepedersen Forsker
28. april 2015 - 21:27 #26
Beklager roundandbald.

jeg har ingen nøgle. Min pc er købt i Elgiganten, og da jeg åbnede den anbefalede min PC, at jeg staks brændte 4 Cdér som Recovery (tror det hedder sådan)

Det har jeg, og når jeg skal formatere så bruger jeg disse. Derefter bruger jeg en masse tid til opgradering og sletning af en masse jeg ikke har brug for.
Jeg har en Windows 7 professionel på CD. med nøgle, men det er en 32 bit version, så den kan jeg desværre ikke benytte.
/Arne
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2015 - 21:42 #27
Ok, ja så ligger nøglen formodentlig i bios og kan ikke ses.

Nej du må endelig ikke fjerne noget bare fordi det er 32bit.
Der er en del 32bit programmer på en 64bit fordi, de kan udmærket køre der. Det er omvendt det ikke går 32bit kan ikke køre med 64bit.
Avatar billede arnepedersen Forsker
28. april 2015 - 21:54 #28
Ok, tak for den oplysning.
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2015 - 10:07 #29
Problemet med en skrivebords genveje er, at man ikke som bogmærker / Favoriter i browser kan lave backup.

Man kan oprette mapper i browser ! Det kan man lave backup af ;-)
http://i.imgur.com/QzfLeaQ.png
Avatar billede arnepedersen Forsker
09. maj 2015 - 08:49 #30
Jeg har fundet nøglen til Windows, den sidder i bunden af min PC.
Avatar billede arnepedersen Forsker
09. maj 2015 - 08:51 #31
pixxel
Hvor gør du det, kan ikke finde det billede du medsender på min PC?
Avatar billede jensenjs Juniormester
09. maj 2015 - 09:49 #32
#31
Nu kommer det an på om dine genveje på skrivebordet er genveje til internettet altså bookmarks.

Man tilføjer typisk bogmærker med [CTRL] + [D] tasterne så kommer der en menu hvorfra du kan oprette nye mapper, under mapper osv. som du så kan lægge dine genveje i.

Er det genveje til de programmer du har installeret på din computer, så er den vejledning jeg lagde i kommentar #11 udmærket, jeg kan dog godt gøre forklaringen mere forståelig.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. maj 2015 - 17:21 #33
hopper af tråden her nu.
Avatar billede arnepedersen Forsker
21. maj 2015 - 17:53 #34
Vil i godt give mig et svar, så jeg kan dele point?
Vil gerne lukke
Avatar billede arnepedersen Forsker
08. juli 2015 - 13:40 #35
Lukker