Avatar billede pwn Forsker
27. april 2015 - 20:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 image fungerer ikke...

Jeg vil gerne have en mindre HD i en bærbar. Den oprindelige disk er på ½ TB og nu vil jeg gerne have en 128 GB SSD disk i. Anvendt plads på harddisken er under de 128 GB, men hvordan får jeg overført fra 1 TB til en mindre. Altså, kan man "clone"/lave et image fra en større disk og kopiere/indlæse den på en mindre så længe indholdet af den oprindelige er mindre end  den nye SSD disk?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. april 2015 - 20:24 #1
jeg er selv på https://www.paragon-software.com/technologies/components/migrate-OS-to-SSD/ til 20$
men der findes også freeware med lignende funktionalitet.
Avatar billede pwn Forsker
27. april 2015 - 20:40 #2
Tak :-)
Ved du om det kan klare migartionen 500 GB ned til128 GB?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. april 2015 - 20:48 #3
Det er den helt med på. Det letteste er at sætte ssd på som ekstern disk og så bruge paragon til at lave image direkte. Derefter pilles den gamle disk ud, og ssd sættes i. Start, og win skal luge lave en genstart for at få den nye størrelse noteret. Så kører det.
Avatar billede pwn Forsker
27. april 2015 - 20:49 #4
Til mit eget tillægsspørgsmål; jo, det kan den https://www.paragon-software.com/home/hdm-personal/scenarios.html

Send et svar, så vi kan afregne, og tak for tippet.

mvh
Paul
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2015 - 22:31 #5
Hvis du har, eller ønsker den Paragon er det fint, men ellers kan det gøres med MiniTool Disk manager Copy disk.
http://www.minitool.com/

Det er ikke et spørgsmål om at clone fra 1TB til 128GB men spørgsmålet er, hvor mange data der skal overføres. Hvis de data som skal overføres til 128GB disken ikke overstiger diskens kapasitet (der er ikke alle 128GB til rådighed) så kan det lade sig gøre, ellers ikke. Intet program kan proppe flere data på disken end der er plads til.
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2015 - 22:35 #6
Ps. Den MiniTool jeg tænker på er gratis. Har den selv.
Avatar billede pwn Forsker
27. april 2015 - 23:16 #7
Tak for to ode løsninger - smid et sva begge, å fordeler jeg point ½+½

mvh

Paul
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2015 - 23:22 #8
Tak men jeg samler ikke på point:-)
Avatar billede claes57 Ekspert
28. april 2015 - 06:16 #9
Ligemeget med point her også.
Avatar billede larsini Seniormester
28. april 2015 - 08:36 #10
blot til orientering: jeg købte i foråret en Samsung IVO på 128 GB (typenr husker jeg ikke off hand) og der fulgte Samsung software med som klarede det hele som en mis
Avatar billede pwn Forsker
10. maj 2015 - 20:18 #11
Oprydning...