Avatar billede Behrendt Nybegynder
28. april 2015 - 12:32 Der er 1 kommentar

Wifi og internet forbindelse

Hej,

Jeg har ret store udfordringer med mit WIFI herhjemme.

Jeg har ganske rimelig 60/60 forbindelse, og til den sidder en D-Link 860L router, som jeg har haft ca. 6 måneder.

Problemet er at den inden for den sidste uges tid er begyndt at opføre sig mærkeligt, den mister forbindelse til internettet ca. hvert 1-2 minut, og ind i mellem mister computeren helt forbindelsen til den.

Jeg har først forsøgt at genstarte den, derefter genetableret fabriksindstillingerne, men det har stadig væk ikke hjulpet.

Problembet er det samme på begge bærbare computere vi har, og 3 telefoner.

Jeg har forsøgt kun at køre den ene computer ind over, det afhjalp heller ikke problemet.

Routeren står helt uforstyret i modsatte side af rummet, med 3 meter til computeren, så der er ingen blokeringer i mellem.

jeg aner simpelhen ikke hvad jeg skal gøre, er den stået af? Jeg er gerne lydhør overfor at købe noget andet, gerne noget der kan trække mange enheder, og måske med flere instillings muligheder?

Men hvis den kan komme til at virke vil det selvfølgelig være optimalt.

Håber nogen herinde kender til problember :)

Hilsen Kent
Avatar billede Behrendt Nybegynder
01. maj 2015 - 11:41 #1
Fandt selv svaret, eller i hvert fald løsningen.

Jeg sad og streamede en serie på mit Apple TV, og undrede mig over det som det eneste i huset kørte uden problemer. Jeg frakoblede det WIFI og smed et netkabel i i stedet.

Det løste så problemet for alle andre enheder, alt kører helt perfekt nu.

Jeg ved ikke hvorfor, men Apple TV har åbenbart haft en stor indflydelse på stabiliteten.