Avatar billede Planfoto Nybegynder
28. april 2015 - 20:31 Der er 9 kommentarer

Extern (USB) disk virker ikke uden for sit originale kabinet

Eksterne diske kan gå i stykker. Det er tilslutningskabler, strømforsyninger o.l der går i stykker. Disken fejler intet. Sådan en 2TnB WD disk har jeg. Når jeg har taget den ud af kabinettet og sætter den i en Deltaco Dock SATA & IDE HDD docking station - kan jeg ikke læse filerne. Min computer (Windows 7) foreslår en formatering. (Der har også været en besked om at den har et andet filsystem..?) Jeg vil ikke formatere, da der er mange billedfiler (i windows mapper navngivet efter dato - f.eks "2013_0205-Sverige") på disken. Min bekendte har haft den installeret som sekundært drev i en PC - her virker den fint. Disken hedder: SATA / 64 MB casche, WD20EARX, SN: wcazal350477. 12v DC  0,55A. Hvorfor kan jeg ikke læse den i Deltaco'en?

mvh
Jens
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2015 - 20:39 #1
Det kan desværre godt passe, at windows ikke kan køre HDD fra en dock. Har selv prøvet med to forskellige modeller, men windows kunne slet ikke åbne HDD. Satte så HDD til bundkortet, og så kørte det.
Avatar billede Planfoto Nybegynder
29. april 2015 - 19:58 #2
Ja, Roundandbald - jeg (og en bekendt) har prøvet det samme. Kan man gøre noget ved disken, så den kan bruges igen som USB disk i en SATA dock (Deltaco) dvs. uden sit medfødte plastkabinet (de går let i stykker  - stik, strømforsyning osv.)?

MVH
Jens
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2015 - 13:32 #3
Hvis den HDD ikke virker fra en Deltaco, på din PC, så er der ikke noget du kan gøre. Det undrer mig bare, at du har fået meddelelse om et andet filsystem, for både du og din ven kører vel begge windows? Den kan selvføgelig have mistet partitions tabellen, men den kan oftest genskabes, men ellers kan det blive nødvendigt at sætte HDD til bundkortet, hvis man ellers har en stationær.
Avatar billede Planfoto Nybegynder
02. maj 2015 - 07:15 #4
Jeg får indholdet lagt på en ny disk. Men jeg vil gerne kunne genbruge disken som ekstern disk i en deltaco dock. Hvad skal der til??? Mvh Jens
Avatar billede Planfoto Nybegynder
02. maj 2015 - 11:22 #5
PS: Jeg har nu skrevet til Deltaco. Måske kan de hjælpe. Det må da kunne lade sig gøre på en eller anden måde :-)
mvh
Jens
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2015 - 11:54 #6
Når nu HDD indholdet er kopieret kan du i windows, fra bundkortet, formatere disken til NTFS og derefter prøve Deltago igen.
Det er måske også et problem med en 2TB HDD det er lige på grænsen af hvad windows kan arbejde med? Har du prøvet om Deltaco kan køre med en mindre HDD? Du kan også prøve, om det hjælper, at slette alle partitioner og derefter omdanne HDD til en GPT disk, enten i Kontrolpanelet eller i MiniTool. http://www.minitool.com/partition-manager/partition-wizard-home.html
Avatar billede Planfoto Nybegynder
14. maj 2015 - 07:50 #7
Jeg har lige købt en 4tb Seagate USB disk. Virker fint. Så det med grænsen på 2TB er vist en myte. Mvh Jens
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2015 - 22:53 #8
Nej det er ikke en myte, hvis disken er en MBR, hvis det er en GPT er det ok.
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2015 - 23:10 #9
Ps. Med mindre at disken er delt op , så ingen af partitionerne er mere end 2TB.