Avatar billede Planfoto Nybegynder
28. april 2015 - 20:37 Der er 9 kommentarer

WD MyBook disk - hvordan får jeg filerne ud?

Når jeg nu ikke KAN tilsutte Mionet mere (uvist af hvilken grund). Jeg har pillet disken ud af kabinettet, men kan ikke læse disken. Filerne er krypeteret på en eller anden måde. Hvordan får jeg mine billedfiler læst over i almindelig harddisk?

mvh
Jens
Avatar billede kurt54 Ekspert
28. april 2015 - 20:45 #1
den er nok ikke krypteret, men bruger et filsystem dir styresystem ikke kender
fra:http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1391/~/reformatting-a-wd-nas-drive-as-fat32,-ntfs,-or-a-mac-file-system

The Western Digital units mentioned above use a proprietary file system and cannot be reformatted as FAT32, NTFS, or a Mac File System.

The file system on the WD My Cloud EX2, WD My Cloud EX4, WD My Cloud, WD My Book Live, WD My Book Live Duo, WD ShareSpace, WD ShareSpace, WD TV Live Hub, My Net N900 Central, WD My Book World Edition, WD NetCenter hard drives support access from Windows, Mac and most Linux based computer systems through a SAMBA network sharing connection.
Avatar billede Planfoto Nybegynder
28. april 2015 - 21:29 #2
Tak det er jo meget godt. Men pkt. 1. jeg skal IKKE for alt i verden have disken formatteret. Pkt 2.Hvad er en Samba Network sharing connection?

Jeg kunne selvfølgelig også prøve at få Mionet til at virke igen...Jeg tror det er et router problem - noget med faste eller variable adresser, men hvem kan hjælpe mig med det?
Jens
Avatar billede kurt54 Ekspert
28. april 2015 - 22:29 #3
Samba er fildeling på linux og unix - du skal betragte din nas som en lille linux maskine og ikke en extern harddisk.
Avatar billede Blueeyez Mester
29. april 2015 - 00:14 #4
Hvad er mionet?

Lyder til dit eneste problem er at du ikke har konfigureret dhcp i din router og nu hvor nasen har fået ny ip kan du ikke tilgå den fordi du bruger den forkerte ip..
Avatar billede Planfoto Nybegynder
29. april 2015 - 08:46 #5
Tak kurt54. Allerede dér er jeg stået af. Jeg ved ikke noget om computere og er bare en foto-nørd der vil have mere lagerplads. Jeg har nu bestilt et Synology NAS med 2x4TB Raid diske. Mit problem er "bare" at få alle mine filer ud af den forbandende MyBook disk! Jeg er blot daglig bruger.

Tak Blueyez. Det lyder helt rigtigt - der ER noget med IP-adresser. Det kan jeg ikke selv løse - har fået den sat op af en computermand. Gid jeg vidste hvem der kunne fikse det - jeg bor syd for Køge i Strøby Egede.

mvh
Jens
Avatar billede Blueeyez Mester
29. april 2015 - 09:09 #6
Du kan vel godt finde ud af at konfigurere din router?
Ændre wifi navn (SSID), kode osv?

Sæt harddisken i din WD MyBook igen, så kan vi nok godt hive dataen ud.. at du skifter brand hjælper ikke meget, når du allerede nu er fortabt, men ja Synology er ret populært.. Håber det er 2x WD red 4 TB?
Avatar billede Planfoto Nybegynder
29. april 2015 - 19:39 #7
Blueeuez m.fl.
Mionet er en tjeneste WD har. Der skal man logge ind for at tilgå sin WD MyBook. Dødsygt system - især hvis routeren skifter IP-adresser - eller hvad det nu hedder - hele tiden.
En på nettet har fortalt at man faktisk kan tilgå den fra en Linux maskine - disken har et EXT filsystem.

En bekendt vil forsøge at tilgå den med en Linux maskine.

Jeg gætter på det er Seagate diske der er bestilt til min Synology NAS.

mvh
Jens
Avatar billede Blueeyez Mester
29. april 2015 - 21:35 #8
Håber i kan tilgå diskene på den måde og at de ikke er krypterede af en art.. Jeg vil anbefale dig Western Digital Red serien i stedet..

Afmelder overvågning :-)
Avatar billede Planfoto Nybegynder
14. maj 2015 - 08:00 #9
Det er mærkeligt at ingen her ved hvordan man kan få filerne ud af en My Book disk (blue ring) uden om Mionet,  der virker sporadisk dårligt.  En bekendt har prøvet med Linux uden held. Jeg skal aldrig have WD mere! Deres support er ikke til at komme i kontakt med. Deres hjemmeside gør ALT for at undgå kundekontakt.  Det virker meget useriøst og er helt ude af trit med god service. Mvh Jens