Avatar billede usepc Praktikant
29. april 2015 - 00:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

LAN-forbindelse, egenskaber?

Hej,

jeg har fået en ny router, som jeg har koblet til en stationær computer (med Windows 7 Home Premium). De første ca. 15 dage er det gået fint med routeren, eftersom jeg hurtigt har kunnet surfe på nettet. Men de sidste ca. 2 dage har min internetforbindelse fungeret langsommeligt. Har netop læst guiden (der fulgte med ny router) for at tjekke om alle kabler sidder korrekt - og det mener jeg, de gør.

I guiden står der, at hvis man ikke kan komme på nettet, kan man (hvis man har Windows 7) prøve dette:

* Trykke på windows-ikon-knappen på tastaturet + R-knappen på tastauret.

* Så åbner et lille vindue med et tekstfelt, hvori man skriver følgende ncpa.pl og klipper på OK-knappen.

* Højreklikke på LAN-Forbindelsen og vælge Egenskaber.

* Markere TCP/IPv4 (Internet Protocol version 4) og klikke på knappen Egenskaber.

* Markere felterne: 'Hent automatisk en IP-adresse' og 'Hent automatisk en DNS-serveradresse.

* Klik på OK-knappen, hvorefer det aktuelle vindue lukker.

* I vinduet Egenskaber for LAN-forbindelse klikker du også på OK-knappen.

Men problemet er, at lige så snart jeg når til punkt nr. 2 går det galt: For efter jeg i det tekstfelt, der fremkommer, har skrevet ncpa.pl og klikket på Ok-knappen, får jeg denne meddelelse: "Windows kan ikke finde ncpa.pl."

Så mit spørgmål er: Kan jeg på en anden måde (end ved at trykke på tastaturets windows-ikon-knap og R-knap) finde frem til LAN-forbindelse? Således at de forskellige indstillinger kan foretages?
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2015 - 01:26 #1
det er noget gøgl
der skal ikke indtastes noget der hedder ncpa.pl

din linie har kørt fint i 14 dage.
har du problemer skal du kontakte din udbyder!
Avatar billede Blueeyez Mester
29. april 2015 - 08:44 #2
Prøvet at slukke routeren i 1 min?
Prøvet med andre enheder end den ene pc?
Prøvet uden routeren?
Avatar billede sonalias Seniormester
29. april 2015 - 10:44 #3
Og lige til info så er det ncpa.cpl som bare åbner network connections... :) Ja du kan godt tjekke at du ikke har fået en eller anden rådden DNS af et eller andet program du har installeret, men #1 og #2 er mere sandsynligt
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2015 - 17:15 #4
du har kørt i 14 dage
intet har ændret sig!
et kabel kan være ubalanceret, og så er det dårlig kvalitet.
nok smart at kun skrive her hvis din udbyder finder 0 fejl.
Avatar billede seiffert Nybegynder
08. maj 2015 - 10:24 #5
højreklik på ikonet med skærmen og ledningen nede i højre hjørne.

klik derefter på åbn netværks- og delingscenter

så kommer der et nyt vindue op, der klikker du på linket der hedder LAN-forbindelse (det er skrevet med blåt)

så kommer der en Status for LAN-forbindelse op. Der trykker du på egenskaber.

nyt vindue > dobbeltklik på TCP/IPv4 (Internet Protocol Version 4)

Men som sidwave siger, lyder det som om du skal kontakte udbyder.
Avatar billede usepc Praktikant
28. juli 2015 - 15:37 #6
Hej, beklager denne sene udmelding. Tak for jeres råd.

@sidwave: Du forslog, jeg kunne kontakte min udbyder. Dét gjorde jeg - og udbyderen løste problemet. Du må gerne skrive et svar, så jeg kan tildele dig point.
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2015 - 23:16 #7
godt, sagen er fjong :)